Dag 18 Cahors-Moissac - Reisverslag uit Moissac, Frankrijk van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu Dag 18 Cahors-Moissac - Reisverslag uit Moissac, Frankrijk van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu

Dag 18 Cahors-Moissac

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

22 Mei 2013 | Frankrijk, Moissac

Dag 18 Cahors - Moissac

In de nacht viel regelmatg een buitje maar om 7:00 was het droog. Zou Frans gelijk hebben? Wel alles nat ingepakt. Eten en het stadje door nieuwe remblokken kopen want met dit weer slijten ze snel. Nog wat foto's nemen van pont Valentre de mooiste vestigingsbrug van Europa en zijn verhaal met de bouw. In het kort kwam het er op neer dat de bouw niet lukte maar met behulp van de duivel kon de brug verder worden gebouwd. Na voltooiing zou de bouwheer zijn ziel afstaan. De bouwheer redde zijn ziel door nooit de laatste steen te leggen. Nu is op die plek een duiveltje zichtbaar (tour du Diable). Na het stadje kwam ik nog een cave met streek producten tegen. Ik kon het niet laten en kocht vin Cahors, foie de gras en een stukje kaas. Weer extra gewicht voor die dag. In de winkel trof ik een vrouw van middelbare leeftijd die een GR route dwars door frankrijk aan het lopen was. Ze kwam uit Australië en had 5 maanden sebatecal genomen om deze route te lopen. Ze vond Frankrijk en hier wandelen geweldig. Ze voelde zich hier echt thuis. Na afscheid begon ik aan mijn tocht naar Moissac. Zoals Frans had toegezegd werd het een fantastische fietsdag, niet te warm ietsje bewolkt met een zonnetje. Frans, dit mag zo voor de rest van mijn trip. Onderweg veranderde het landschap enorm. Van George's naar vlak licht heuvelachtig met Spaans uitziende huizen. Ik kon aan de koeien zien dat het weer hier ook niet best is geweest zo wit als ze waren. Ik heb diverse mooie dorpjes gezien. Op een rustplaats op een bankje heb ik mijn meloen op zitten eten en niet oplettend snee ik met mijn nieuwe scherpe mes in mijn vinger, het bloedde behoorlijk. Ik was 1 ding vergeten van thuis en dat was mijn EHBO setje , dan maar ergens heen. Iets verder was een restaurantje en ik werd spontaan door de jonge dame geholpen ze heeft mijn vinger op professionele wijze verbonden, ze kan zo de verpleging in. Ik bedankte haar en we dronken samen een kopje koffie. Ze gaf me voor de zekerheid nog pleisters mee. Ik was op tijd in Mooi Sac. Even alle plaatselijke attracties af en de plaatselijke super, en door naar de camping aan de andere kant van de Tarne. Ik zocht een mooi plaatsje uit met zicht op de rivier, zorgde wel dat ik wat hoger ging staan, je weet maar nooit met al dat water van de laatste tijd. Onder het genot van een pilsje de route en bezienswaardigheden van morgen doornemen morgen door naar Castera Verduzan. Op de camping stond een stel uit Maarheeze die zo vriendelijk waren om watrbagage die ik dus achteraf niet nodig had,mee naar Nederland te nemen. Lief hoor,dit scheelt me toch weer zo'n 3 kilo.

  • 22 Mei 2013 - 14:58

    Frank Creemers:

    hou vol bikkels! :-) troost je hier is het ook k u t - weer...
    succes verder!

  • 22 Mei 2013 - 20:46

    Rob & Carla:

    Gerard,
    Mooi om al je verhalen te lezen, erg indrukwekkend
    En veel respect voor die korte beentjes van je! ;-)
    Behoorlijk afzien!
    Geniet er nog lekker van!
    Au revoir

    Gr. Rob & Carla

  • 22 Mei 2013 - 21:14

    Reinoud:

    Ha Gerard,
    Ik sit in dat kuuroordje. Ga jin nog ovef Lourdes of niet? Ik twijfel maar denk het niet. Vond die maagd in Nvers al heel wat ;)
    Ik sta nu in Castera-Verduzan met mn tent onder een grote partytent, dus die is morgen sowieso droog (eindelijk)
    Vandaag maar liefst twee Nederlandse stellen tegengekomen die ook op de fjrts onderweg zijn. Fiets ze en tot binnenkort ergens. Grt

  • 22 Mei 2013 - 21:31

    Carmen:

    Hoi Gerard,
    Wat jammer van het weer want het ziet en voelt toch veel beter dan met regen en kou. Maar troost je....het is hier 10 graden geweest vandaag en voor vanacht kans op vorst (!!!!) aan de grond en morgen regen en ik moet nog gaan werken ook! Het kan dus NOG slechter.

    Jouw kennende geniet je toch wel van je mooie tocht en als je de Pyreneeen over bent en Spanje binnen fietst......fantastisch. Geniet er van.

  • 22 Mei 2013 - 22:52

    Neel Rijnders:

    Hallo Gerard,
    Ben vandaag opmerkzaam gemaakt op je site.
    Heb je verslagen gelezen. Leuk om je zo te volgen.
    Ik hoop voor je op wat beter weer. Succes ermee !!

    Grt Neel Rijnders

  • 23 Mei 2013 - 10:52

    Martien:

    Hoi Gerard,
    Wat het weer betreft zijn we niet afgunstig, hier is het niet anders maar we hebben wel verwarming!! Heel knap van je wat je presteert. Lees met plezier dagelijks jouw bericht. Blijkbaar vele, de teller bij TCN alleen al stond juist op 100! Wens je voor de rest goed weer, moet eens lukken, en veel fietsplezier.
    Groeten, Martien vdn Biggelaar

  • 23 Mei 2013 - 14:00

    Peer:

    Hoi Gerard,

    In het begin deden nog wat lacherig over het weer (hij heeft al anderhalve week regen, zou zijn regenpak al aan het roesten zijn). Maar nu, na bijna 3 weken moet het eens afgelopen zijn, wij gunnen jou onderhand mooi spaans weer (+35*) ;-) . Zorg dat er een foto gemaakt wordt als je op dat wierrookvat door de kerk geslingerd wordt, of is dat niet de bedoeling?
    Zonder gekheid, diepe buiging voor jou. Veel plezier nog.

    Peer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Hoi ik ben Gerard Vrijhoeven 55 jaar oud, getrouwd met Anja en we hebben samen 2 kinderen Mark en Sander.

Actief sinds 21 April 2013
Verslag gelezen: 626
Totaal aantal bezoekers 38669

Voorgaande reizen:

07 Juni 2014 - 27 Juni 2014

Vanuit Stiphout naar Praag fietsen

05 Mei 2013 - 15 Juni 2013

fietsen van Stiphout naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: