Dag 25 Estella- Nájera - Reisverslag uit Nájera, Spanje van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu Dag 25 Estella- Nájera - Reisverslag uit Nájera, Spanje van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu

Dag 25 Estella- Nájera

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

29 Mei 2013 | Spanje, Nájera

Dag 25 Estella - Najera

Goed geslapen moet ook wel met al die wijn en spaans eten. Het was gelijk klimmen naar 600 m temperatuur 12 gr dreigde om te gaan regenen. De wind was behoorlijk en je rijd de hele dag op rechte wegen in het open veld tegen de wind in. Gelukkig was er ook nog wat te zien onderweg. Mooie kerken pleinen en veel kroegjes waar de mensen een kopje koffie pilsje of een wijntje drinken. Het begon te regenen snel een cafeetje binnen en een cafe con leche met een bocadillio. Onderweg een franse dame gesproken die met haar ezel die niet wilde luisteren de Camino aan het lopen was. ze verleide de ezel met planten en eten om maar verder te komen. Als de ezel echt niet meer wilde zette zechaarctentje op en ging slapen. Ik ben diverse stadjes in geweest alles straalt het verleden uit. De etappe was zwaar vooral de wind bult op en bult af met deze wind was trappen naar beneden noodzakelijk. Je ziet wel steeds meer wandelaars gaat ook parallel op. Op een geven moment zijn de lopers en fietsers samen, er zijn ook locals die spontaan sieraden en drank gaan verkopen Ze zetten ook een stempeltje in je kaart. Even kijken en een praatje maken met iedereen. Plotseling staat Jos uit Arnhem achter ik me. Hij had het even helemaal gehad en dat nog wel met zijn E-bike. We zijn samen verder gefietst. We reden de streek Rioja binnen ik had me er heel iets anders bij voorgesteld. Volgens mij wordt er dit jaar geen wijn geproduceerd, of er moet wel heel veel water bij de wijn. Onderweg even koffie drinken de ober belde mijn (gereserveerde) adres op en Jos kon er ook slapen. Jos had een heel verhaal over een jonge dame uit Zagreb die een ziek kind had van 3, waar ze de Camino voor fietste. Later hoorde ik van Reinoud dat hij ze ook heeft ontmoet. Vanavond lekker samen eten in calle de Major een pelgrims diner met wijn ed. Morgen wil ik naar Burgos en daarna een rustdag. Hopelijk niet te veel wind. In het zelfde hotel zitten 2 Nederlanders die het ook helemaal hadden gehad met de wind van vandaag, terwijl ze 30 km verder wilde zijn. De watjes net 20 jaar.

• 29 Mei 2013 - 12:17

Wim Van Aken:

Bon Camino,

Nog efkes, na Najera nog een stuk of vier bultjes, en dan op de Spaanse hoogvlakte stoempen en genieten.
    Succes Gerard"Bon Camino"!!!

Janny en Wim

• 29 Mei 2013 - 19:50

Rini Sanders:

En nog steeds gaat hij voort. Wat een moraal en kracht.

Geweldig !

Vandaag ff met Twan -je golfmaat- je ongekende grootse prestatie bij De Schafrath besproken. Dit onder het genot van wat wit-biertjes. Bij terugkomst bij deze uitgenodigd om mee te gaan om je te horen..

Rini

• 29 Mei 2013 - 22:54

Toine En Antoinette:

Hoi Gerard,
    Het eind komt in zicht, nou ja.....nog wel een stuk Spaanse grond berijden voordat je een echte pelgrim bent! Het stempelboekje zal al aardig gevuld zijn. Gelukkig hoef je nu je tent niet meer op te zetten en af te breken, scheelt weer! Nu nog minder wind en een lekker zonnetje dan kom je de laatste kilometers ook wel goed door! Aanspraak heb je genoeg lezen we wel! Geniet van de rustdag!
    Groetjes Toine en Antoinette