Dag 26 Najera - Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu Dag 26 Najera - Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu

Dag 26 Najera - Burgos

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

30 Mei 2013 | Spanje, Burgos

Dag 26 Nejara - Burgos

,s-Morgens in het pension een ontbijtje. Leuke gastvrouw heel vriendelijk en behulpzaam, ja ze had met ons te doen. Ze zei nog kijk niet naar de weersverwachtingen. We zaten om 9:00 uur op de fiets, het was koud en de wind was weer tegen. De eerste 30 km waren omhoog de hoogvlakte op. Het landschap was saai, een grote open vlakte, en zo ver je als je kon kijken een heuvelachtig rechte weg, en alleen maar wind tegen. In het eerste dorpje stopten we voor een kop koffie met een broodje. Er stond een standbeeld voor pelgrims even wat foto's maken en daarna verder over de brug met 24 bogen die speciaal voor ons (pelgrims) in 1100 is aangelegd. Na 50 km had ik het helemaal gehad, langs de kant van de weg even een sinaasappel eten en wat drinken. Weer verder we kwamen uiteindelijk aan in Belorado. Hier zaten vader en zoon te eten. We hadden ze gisteren in het pension ontmoet. Ze hadden het ook helemaal gehad met de wind. Na het eten spraken we af om samen verder te rijden richting Burgos. Ik wilde graag Burgos halen en dan een rustdag houden. We hadden nog een behoorlijke klim (1150) te gaan daarna op en neer richting Burgos. Om 19.00 reden we Burgos in. Op 2 km van het centrum kwamen we een pension tegen naar binnen en vragen of we konden slapen, geen probleem. Ivan de zoon van de eigenaar ontving ons fantastisch het voelde goed. Alles dumpen op de kamer en eerst een pilsje drinken, daarna douchen en eten. De vader en zoon spreken vloeiend spaans, ook makkelijk om er die bij te hebben. We aten een drie gangen menu en sloten af met een Torres 5, 10 en 20 ano. Naar bed en ,s-morgens vader en zoon (Ed en Jeremy) uitzwaaien. Het was een zware dag geweest die we echt geweldig hebben afgesloten en vandaag Burgos in.

• 30 Mei 2013 - 23:05

Rick:

Barre tocht begint toch steeds meer mooie kanten te krijgen. Aan t houde bier, met de maten. Eindelijk lekker dagje rusten en een nog "bruinere bakkes" krijgen. Wat wil je nog meer? Enjoy!

• 30 Mei 2013 - 23:06

Nell Verkuijlen:

Hoi Geresrd dat ziet er niet slecht uit.Jan is nu een rondje nederland fietsen met stichting blauw(politie) heeft net zulk mooi weer als jij.
    Groetjes uit gerwen