Dag 30 rustdag Leon - Reisverslag uit León, Spanje van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu Dag 30 rustdag Leon - Reisverslag uit León, Spanje van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu

Dag 30 rustdag Leon

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

03 Juni 2013 | Spanje, León

Dag 30 rustdag Leon

Na een zwaar feestje (grapje)was ik toe aan een rustdaG. Ik reed door de stad Leon en besloot om hier een dag te blijven. Ik moet ook niet te vroeg aankomen in Santiago, en al het moois onderweg missen. Ik naar het VVV kantoor voor een adres van een Pension. Ik kreeg een kaart mee en op weg. Ik stond op de hoek van de straat wat te kijken in mijn kaart en een Spanjaard sprak me aan. Ik vroeg hem naar een pension in buurt. Hij wilde het uitleggen maar liep uiteindelijk maar mee om me zo de weg te wijzen. Onderweg vertelde hij dat hij de Camino ook had gefietst vanuit Frankrijk. Hij fietst veel en graag lange tochten. Ik ben weer geïnstalleerd in het centrum en ga vanmiddag Leon onveilig maken. Jos fietst door naar Astorga waar hij zal overnachten. Hij sms me de pensions die hij heeft genomen. Ik heb de Stad en de kathedraal bezocht. Ook nog naar het voormalig pelgrims hospital dat nu een 5 sterren hotel is, hier zijn ook diverse opnames gemaakt over de film The Way. Even over de pelgrimsbrug lopen. Leon is een mooiere stad. Ik had om 17:00 afgesproken met Reinoud. Die was inmiddels ook aangekomen in Leon. Toen we samen wat dronken kwamen we het stel uit Eindhoven tegen. Gezellig weer wat gedronken en ervaringen uitgewisseld. Morgen naar Astorge.

  • 03 Juni 2013 - 14:54

    Jan:

    Goed bezig Gerard, daar zal jullie Anja van bekomen, een paar weken zonder zo'n druktemaker in huis...

  • 03 Juni 2013 - 19:03

    Jos:

    Hoi Gerard

    Zo te zien nog een paar dagen doortrappen en je hebt de finish bereikt. De vakantieplaatjes die je vandaag geschoten hebt laten in ieder geval een strak blauwe lucht zien. Hopelijk blijft het de komende dagen zo.

    Heb je er al aan gedacht om al je belevenissen in boekvorm uit te geven, moet volgens mij een bestseller worden....... een boek over wijn moet ook gaan lukken.........
    We wensen je in ieder geval nog een goede tijd in Spanje en we blijven je de komende dagen natuurlijk nog volgen.

    Groetjes
    Lineke en Jos

  • 03 Juni 2013 - 22:29

    Ed En Jeremy:

    Luie donders ;)
    Weer een rustdag. Het kruisje en een geweldge afdaling staan op jullie te wachten.

  • 04 Juni 2013 - 13:21

    Chris Van Grinsven :

    Het eind komt in zicht,Gerard. nou ja.....nog wel een stuk rijden voor dat je 'n echte pelgrim bent!. je kunt het nu wat rustiger aan doen en volop genietenvan deze prachtige tocht en zeker van wat nog komt. Strak blauwe lucht en een lekker zonnetje dan kom je de laatste kilometers ook wel goed door! ik ben bang dat je dit nog gaat missen, volgens mij voel je je op deze manier van leven wel erg op je gemak.
    ik ben benieuwd naar je verhalen.
    groetjes Chris

  • 06 Juni 2013 - 14:00

    Ton De Kroon:

    Hoi Gerard,

    Ik begreep van Paul Kanters dat je al enkele weken op de fiets zat. heb via hem ook de link naar jou site gekregen. Wat stoer van je om de tocht te rijden! Heb inmiddels meerdere verhalen van je gelezen, erg indrukwekkend en bijzonder. Ik wens je goede laatste etappes toe met vooral mooi fietsweer!!

    Veel plezier en tot binnenkort in Nederland.

    Groeten,
    Ton de Kroon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Hoi ik ben Gerard Vrijhoeven 55 jaar oud, getrouwd met Anja en we hebben samen 2 kinderen Mark en Sander.

Actief sinds 21 April 2013
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 38671

Voorgaande reizen:

07 Juni 2014 - 27 Juni 2014

Vanuit Stiphout naar Praag fietsen

05 Mei 2013 - 15 Juni 2013

fietsen van Stiphout naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: