Stiphout - Praag - Reisverslag uit Tolkamer, Nederland van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu Stiphout - Praag - Reisverslag uit Tolkamer, Nederland van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu

Stiphout - Praag

Door: Gerard Vrijhoeven

Blijf op de hoogte en volg Gerard

07 Juni 2014 | Nederland, Tolkamer

Vanuit Stiphout naar Praag
Dag 1
Stiphout-Tolkamer 90 km
Dag 1 Stiphout - Tolkamer 93 km.

smorgens om 7:30 uur opgestaan de laatste dingen op de fiets gebonden en een goed ontbijt opweg samen met Anja. De eerste stop was in Beek en Donk bij Beekmanstechniek. Kopje koffie en een rondleiding gehad. Ziet er allemaal al netjes uit Ik verwacht dat ze hier hun draai wel zullen vinden. Nog even wachten op Hubert hij had nog een reparatie van een stoel immers alle vrachtwagens staan stil nu. Afscheid nemen een anja fietste nog een deel mee tot de afslag naar Gemert. Ook nu afscheid nemen van anja midden op het fietspad dus we deden het maar rustig aan.
Hierna fietste ik alleen verder op naar Praag waar ik 26 juni om 18:30 uur de trein weer neem naar Utrecht. Maar zo ver is het nog lang niet. Nu vandaag eerst naar Tolkamer naar camping de Byland. Tolkamer is bekend van de gebakken stenen
de 3 nog overgebleven Nederlandse straatbaksteen fabrieken staan hier.
Morgen even kijken waar de Rijn Nederland instroomt. Ik had onderweg een geweldige bui regen wind en hagelstenen. Na een uurtje schuilen was het over. Bij Groesbeek de eerste klimmen zevenheuvelenweg stukje Duitsland en door naar Millingen. Bij Millingen met het pontje naar Tolkamer. Was behoorlijk druk met fietsers iedereen wilde met het pontje de Rijn over. Na het pontje nog een paar kilometer naar de camping. De camping stond vol met Duitsers en de camping baas sprak me aan in het Duits. Normaal doen ze dit in Zeeland. Een plaatsje zoeken tussen de Duitsers moet er de komende tijd toch aan wennen. Na een lekker koel pilsje de tent opzetten. Maaltijd koken nog wat drinken verslag schrijven en slapen Dit zullen de komende tijd mijn laatste zinnen worden. Het begin is weer gemaakt. Om 21:00 uur kwam de camping baas langs om te vertellen dat het code rood is vanavond. Ik zei tegen hem ok en wat nu, als je het maar weet ok dank je. We zien het wel vanavond tent is regen wind en alles gewend en zal dit ook wel overwinnen. Welterusten.

• 07 Juni 2014 - 20:17

Anja Vrijhoeven:

Hè Gerard, heel veel succes.

• 08 Juni 2014 - 00:50

Jeanne:

Hey Gerard, het is al zover, je bent weer op pad. Mooie reis gewenst en ik hoor het graag.
    Groeten. Jeanne

• 08 Juni 2014 - 11:02

Hans En Riek:

Gerard, veel succes en een goede reis

Gr. Hans en Riek

• 09 Juni 2014 - 09:25

Lian Verhoeven:

Hoi Gerard, wat leuk dat wij jou vanuit Alaska kunnen volgen. Wij wensen jou veel succes met de fietstocht, met jouw ervaring moet het wel lukken, Groeten Frans en Lian

• 09 Juni 2014 - 16:50

Peer Pero:

Knap van je, veel succes
    Peer

• 09 Juni 2014 - 20:24

Janny & Wim:

Een hele goede reis gewenst.

• 10 Juni 2014 - 08:41

Rini Sanders:

Ik ben weer benieuwd en zie uit naar jou reiservaringen. Ik hoor ze bij de Schafrath.

Veel plezier met deze tocht.

Rini

• 10 Juni 2014 - 21:19

Lineke Van Der Gaag:

Super Gerard, weergeven hele onderneming. Succes!

• 11 Juni 2014 - 20:54

Antoinette En Toine:

Hoi Gerard, heel veel succes met de fietstocht naar Praag! Leuk om je weer te volgen!

• 12 Juni 2014 - 11:49

Noud En Ria:

he Gerard fijne reis geniet ervan, we gaan je via het digitale netwerk volgen.