Gerard Praag - Reisverslag uit Haltern, Duitsland van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu Gerard Praag - Reisverslag uit Haltern, Duitsland van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu

Gerard Praag

Door: gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

10 Juni 2014 | Duitsland, Haltern

Dag2
Tolkamer - Haltern am See
Dag 2 Tolkamer - Haltern zum See 129 km

Na een behoorlijke onstuimige nacht windstorm regen en bliksem (zou zo een maar een liedje kunnen zijn) opstaan inpakken en koffie en brood eten. De batterijen ophalen bij de receptie kan pas om 8:30 uur. Van de camping baas kreeg ik te horen dat het in Duitsland heftig te keer was gegaan. Hij had nog contact gehad met de Dutsers die gisteren avond waren vertrokken. Ze hadden 5 uur over over 100 km gedaan ik hoop het vandaag sneller te doen.
Het gebied waar ik vandaag naar toe vertrek waren bomen omgewaaid huizen auto's ed beschadigd door de hevige windstoten. Een gast kwam binnen gelopen was gisteren avond gebeld door zijn dochter dat hij naar huis moest komen de carport was ingestort en op de auto gevallen. De man had tegen zijn dochter gezegd ik heb een liter whiskey op en rij niet meer. we zien morgen wel. Kan er toch niets meer aan doen. het is maar duur blik. ik vertrok in ieder geval met zon. De hele dag bleef het zonnig maar het was wel benauwd. Onderweg kwam ik nog een stel op de fiets tegen die gestrand was in Wese. De trein waarin ze zaten naar Avignon kon niet meer verder ivm bovenleiding die was vernield door de storm. Ze konden met de bus naar Koln en dan weer met de trein verder. alleen met fietsen ging dit niet lukken. Ze gingen nu maar een rondje maken in Duitsland Het Ruhr gebied siert van de industrie atoom centrales met hun koeltorens en en je komt ze op plaatsen tegen die je niet verwacht. In Wese was het zonnestelsel nagemaakt op schaal. Het was een hele reis voor ik de laatste planeet zag vanaf de zon stond deze op schaal op km. De route liep langs d Rijn de Lippe en het lippe kanaal. Onderweg nog een duik genomen in de Lippe. wel koud maar verfrissend. Door de warmte heb ik zeker 8 liter gedronken. En nu op het terras de laatste twee halve liters. Ik sta op een camping die gisteren avond flink is getroffen. De camping bazin heeft me persoonlijk een plek aangewezen zonder een bomen in de buurt. Overal lagen takken en afgebroken bomen. Gelukkig was er geen persoonlijk letsel. Tijdens het opzetten van de tent kwam er gelijk iemand aangelopen. Vanavond gaat het bliksemen en waaien. Ok en nu.Het is maar dat je het weet. Dank je voor deze info ik doe en kan er niets mee. Vanavond naar de steakhouse buren van de camping en slapen. Wie weet valt het vanavond mee.

  • 10 Juni 2014 - 20:54

    Jos:

    Hoi Gerard,

    We zien dat je weer een mooi tochtje aan het maken bent, geniet van je trip, we blijven je weer volgen. Als je in Praag aan een lekker biertje toe bent......."U Fleku" , maar ik denk dat je die tip al gekregen hebt.
    Succes en hopelijk goed weer onderweg!

    Groetjes
    Lineke en Jos

  • 11 Juni 2014 - 09:05

    Rick:

    De beer is los!! Altijd mooi zo'n nieuw avontuur. We zijn benieuwd naar de eerste foto's van die gebruinde, afgetrainde, behaarde (?) avonturier.

  • 11 Juni 2014 - 16:23

    Frans Van D.:

    Hey Gradje, U Fleku moet in Praag!! Heerlijk bier. Vraag maar naar "de Klok"!

    Opletten en goed rondkijken, eigenlijk is het andersom, goed rondkijken maar toch opletten!! Veel plezier nog!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Hoi ik ben Gerard Vrijhoeven 55 jaar oud, getrouwd met Anja en we hebben samen 2 kinderen Mark en Sander.

Actief sinds 21 April 2013
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 38677

Voorgaande reizen:

07 Juni 2014 - 27 Juni 2014

Vanuit Stiphout naar Praag fietsen

05 Mei 2013 - 15 Juni 2013

fietsen van Stiphout naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: