Stiphout - Praag - Reisverslag uit Heringen, Duitsland van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu Stiphout - Praag - Reisverslag uit Heringen, Duitsland van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu

Stiphout - Praag

Blijf op de hoogte en volg Gerard

16 Juni 2014 | Duitsland, Heringen

Dag 8
Eschwege - Heringen 98 km
Opgestaan met kikkergezang en zwanen gezeur, zat schijnbaar toch te dichtbij, even door naar stadje Eschwege en daar een ontbijt genuttigd . De route liep hoofdzakelijk onverhard veel singletracs langs de rivier af, beetje op en neer wind mee wind tegen slingerend door het Duitse landschap. Ik hield mijn eerste stop in Creuzberg onder het genot van een heerlijke vis salade. Even nog langs het dorp van Bach en Gothe, moet je niet gemist hebben stond in het boekje. Je rijdt hier afwisselend in voormalig Oost- of West- Duitland . Vanavond met de wedstrijd tegen Portugal is het een! De route liep van natuurgebied naar natuurgebied af en toe de fiets over de omgevallen bomen dragen bepakking eraf - erop. Als je een dorpje infietste waande je weer 30 jaar terug in de tijd, bakkertje slagertje en een garage zoals je ze in NL niet meer ziet en straatwerk van keitjes. In de buurt van mijn eindadres Heringen zie je de afval bergen van de kalizout mijnen herrijzen. De afval berg is 250 m hoog met een oppvl boven van 100 voetbalvelden. In Nederland haal je al voorpagina nieuws als je een tijdelijke afvalberg maakt van 20 m hoog! Ik ontmoette een Belg, en we fietste samen op. Hij kwam uit Brugge is 40 jaar en reed ieder jaar een tocht, dit jaar naar Praag, maar wel binnen 10 dagen. Amay Amay het moet toch geen race worden. We hadden nagenoeg hetzelfde tempo. Gisteren was hij pas om 21:00 uur gestopt terwijl mijn doel is om om 16:00 uur te stoppen. Ieder zijn ding, een reden meer om het alleen te doen. De camping waar ik wilde overnachten is in beheer van een Nederlander. De Gemeente heeft de camping in 2009 aan hem overgedaan. De roots van de beheerder, ex militair en vanaf zijn 55 ste met pensioen liggen in Eindhoven Gestel. Hij is getrouwd met een Duitse. Ik vroeg hem of de wedstrijd Duitsland - Portugal wordt uitgezonden. Ja natuurlijk kom maar kijken met de Duitse dorpsgenoten. Gelukkig hebben de Duitsers gewonnen, Duitsland Uberalles. De Hollanders pakken we wel in de finale. Ik mag het hopen dat ze tegen elkaar uitkomen. Zit nu lekker voor mijn tentje in een rustig en vredige omgeving met op de achtergrond de uitbundige Duitsers mijn verslag te doen. Het bier Bite en Bit was lekker, welterusten.

  • 17 Juni 2014 - 10:02

    Reinoud:

    Ha Gerard, t schiet al aardig op he? veel plezier nog!

  • 19 Juni 2014 - 11:05

    Rini:

    Ga door, ga door wij doen dat hier ook!

    Michiel, Twan en Rini

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Hoi ik ben Gerard Vrijhoeven 55 jaar oud, getrouwd met Anja en we hebben samen 2 kinderen Mark en Sander.

Actief sinds 21 April 2013
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 38681

Voorgaande reizen:

07 Juni 2014 - 27 Juni 2014

Vanuit Stiphout naar Praag fietsen

05 Mei 2013 - 15 Juni 2013

fietsen van Stiphout naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: