Stiphout - Praag - Reisverslag uit Themar, Duitsland van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu Stiphout - Praag - Reisverslag uit Themar, Duitsland van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu

Stiphout - Praag

Blijf op de hoogte en volg Gerard

17 Juni 2014 | Duitsland, Themar

Dag 9
Herringen - Themar 110 km
Vanmorgen vroeg wakker om 8:30 op de fiets. Doel voor vandaag was Meiningen. ongeveer 80 a 85 km. De route liep hoofdzakelijk over auto vrije paden verhard of onverhard. Ik wilde vandaag een nieuwe binnenband kopen. Bij het eerste Radhous ging ik naar binnen, helaas geen binnenbanden. Bij het stadje Phillippsthal lag nog een grotere kalimijn afval berg. De afvalberg was hoger en stijler dan de omringde bergen maar goed dat je er niet overheen moet, het materiaal versteend volledig. In het Stadje Bad Salzungen trof ik een Grasierhaus aan uit 1700. De zoutbaden zijn goed voor huid en longen. Je moet minimaal een uurtje in deze oord vertoeven en de verschillende ruimtes aandoen. Volgens mij werkt het ook want alle bezoekers hadden een leeftijd van begin vorige eeuw. Het was een geweldige fietsdag niet te warm of te koud. Ik had boodschappen gedaan en deze bij de witte ooievaar die hier al nesteld van 1936 genuttigd. Onder het nest zat een ouder stel verliefd te zijn. Dichter op het vuur was voor het stel niet mogelijk, of dit nog werkt? In het mooie stadje Meiningen ging ik na het centrum bezocht te hebben op zoek naar een camping. Afslaand op de weg naar de camping werd ik nog even aangetikt door een ouder stel in een grote auto. Ik kon me nog net staande houden, schrok ervan. De man had me niet gezien. Ja kan, maar met rode tassen een twee oranje vlaggetjes val je ook niet op?. We zullen het maar houden op een vroege wraak actie voor de gewonnen finale tegen Duitsland. De weg naar de camping had een stijging van 15 % met een lengte van 1 km. Aankomend op de camping was deze dicht en niets te doen, zag er ook niet gezellig uit. Ik besloot verder te gaan naar de volgende lokatie 20 km verder. Ik had de klim voor nop gedaan, afdalen met dit percentage is ook geen pretje. De volgende camping was een kanoclub langs het water zonder enige voorzieningen. Dan op zoek naar een zimmerfrei. In het plaatsje Themar vond ik deze mooie kamer met tv en een badkamer op de gang, Na het eten Belgie kijken en daarna een rondje door het dorp. In het dorp is niks te doen volledig uitgestorven. Brazilie kijken en gaan slapen in een echt bed, na ruim een week. Even nog beslissen aan welke kant ik ga liggen. Ook hier geen internet dit had ik in Duitsland niet verwacht. Stuur toch een berichtje naar Merkel, ze zal in Brazilië wel internet hebben.

  • 18 Juni 2014 - 09:33

    Noud En Ria:

    nou hopelijk snel internet, leuk om je te volgen. Succes groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Hoi ik ben Gerard Vrijhoeven 55 jaar oud, getrouwd met Anja en we hebben samen 2 kinderen Mark en Sander.

Actief sinds 21 April 2013
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 38688

Voorgaande reizen:

07 Juni 2014 - 27 Juni 2014

Vanuit Stiphout naar Praag fietsen

05 Mei 2013 - 15 Juni 2013

fietsen van Stiphout naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: