Stiphout - Praag - Reisverslag uit Lichtenfels, Duitsland van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu Stiphout - Praag - Reisverslag uit Lichtenfels, Duitsland van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu

Stiphout - Praag

Blijf op de hoogte en volg Gerard

19 Juni 2014 | Duitsland, Lichtenfels

Dag 10 Themar - Lichtenfels 85 km
Na een geweldige nacht in een lekker bed en de ruimte en de luxe van een tv op de kamer ben ik weer onderweg naar mijn volgende adres camping in Lichtenfels. Het wordt vanaf nu ook meer klimmen. Uiteindelijk had ik het eind van de dag 800 hm. De route liep weer zoals voorheen over rustige landwegen on en of verhard. Mooie uitzichten mooie natuur, een aanrader. De campings zijn in dit deel van Duitsland dun bezaaid. Je moet je stops plannen vandaag 85 km om uiteindelijk in Lichtenfels de tent op te zetten een gemoedelijke camping aan de Main en daar lig ik met mijn tentje ook aan. Het weer is fantastisch zeker in vergelijking met vorig jaar. Aan de camping beheerder vragen of de wedstrijd Ned-Aus om 18:00 uur erop kan. De beheerder is eigenlijk een echte Bayern, Baard lederhosen en grusgot. Net voor de 1 - 0 kwam er een jonge vrouw binnen die vroeg hoeveel het was. Gelijk scoorde nederland en australie een minuut later. De jonge Dame Annegien was diegene die Bert en het stel uit Zeeland al hadden getroffen op deze route. Samen hebben we de wedstrijd gezien. Ze had alles op alles gezet om de wedstrijd te zien de fiets stond met volle bepakking op het terras. Ik heb ze maar een pilsje gegeven om bij te komen. Na de wedstrijd eten koken en zien wat de avond brengt. skypen met Anja, de wijn opdrinken die ik onderweg bij een wijnboer heb gekocht en die ik alvast in de rivier de Main had gekoeld om op de juiste temperatuur te krijgen. Ik heb Annegien ook maar en een paar glaasjes ingeschonken. Het is een mooie nacht met volop leven op de camping. De kinderen lopen rond met fakkels Morgen een tocht tot 20 km van de grens van Tsjechie. Wordt een dag van klimmen tot het dak van de tocht 800m boven zeeniveau. Nu lekker slapen aan de rivier. Welterusten

  • 20 Juni 2014 - 20:01

    Reinoud:

    Ha, leuk, Lichtenfels. Ook gestaan, aan het water.
    Was een aparte, aardige campingbeheerder toen ik er was. Succes met de grens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Hoi ik ben Gerard Vrijhoeven 55 jaar oud, getrouwd met Anja en we hebben samen 2 kinderen Mark en Sander.

Actief sinds 21 April 2013
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 38679

Voorgaande reizen:

07 Juni 2014 - 27 Juni 2014

Vanuit Stiphout naar Praag fietsen

05 Mei 2013 - 15 Juni 2013

fietsen van Stiphout naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: