Stiphout - Praag - Reisverslag uit Cheb, Tsjechische Republiek van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu Stiphout - Praag - Reisverslag uit Cheb, Tsjechische Republiek van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu

Stiphout - Praag

Blijf op de hoogte en volg Gerard

21 Juni 2014 | Tsjechische Republiek, Cheb

Dag 12
Flichtensee - Cheb 85 km
De hele nacht heeft het geregend temperatuur was tegen het vriespunt, moet je ook maar niet op 750 m hoogte op een camping gaan staan. De camping is swinters ook open voor de wintersporter de sanitair gebouwen zijn hierop ingericht, Tegen de tijd dat ik wilde opstaan was het droog. Inpakken en weg wezen. Het was nog fris dus extra kleding aan. Het bleef ook zo de hele dag met onderweg een buitje, maar moet niet klagen. Ik had verwacht/gehoopt dat het alleen afdalen was maar integendeel. Eind van de dag toch nog 800 hm wel minder als de dag ervoor maar toch. De route was mooi. Prachtige natuur en mooie wegen, Na zo,n 20 km kwam ik langs een voormalige mijn. Even de mijnen bekijken en alle info lezen. Mooi hoe ze vroeger de dienstfietsen stalde, Na zo,n 50 km bereikte ik de grens met Tjechie tegenwoordig niet meer dan een stenen paal met tekst. Het plaatsje Cheb, Eger op zijn Duits, was mooi. Veel cultuur en mooie gebouwen. Na dit bezoek verder naar de camping dorpje verderop. Na aanmelden op de camping kwam ik Jan vd Gevel tegen. Raar dat je ineens Nuenennaren tegen komt midden in een gat aan het meer in Tsjechie. Samen voetbal kijken en daar wat eten in het restaurant van de Camping. De (zeer grote) forel was geweldig, het Biet hier trouwens ook. Even met de vrouw van Jan (is er een van Coolen) over de hele familie gehad. De prijzen hier zijn nog steeds laag voor NL begrippen. Nu 23:30 uur erg laat voor me, slapen en morgen koffie drinken en afscheid nemen van de dorpsgenoten. Nog 250 km te gaan naar Praag

• 21 Juni 2014 - 13:20

Antoinette En Toine:

Het eind komt weer in zicht! Wat een toeval zeg dat je Nuenenaren tegengekomen bent! Veel succes nog met de laatste kilometers!

• 21 Juni 2014 - 20:18

Noud En Ria:

Jeetje je bent er al bijna, waar blijft de tijd.