Stiphout - Praag - Reisverslag uit Mariënbad, Tsjechische Republiek van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu Stiphout - Praag - Reisverslag uit Mariënbad, Tsjechische Republiek van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu

Stiphout - Praag

Blijf op de hoogte en volg Gerard

22 Juni 2014 | Tsjechische Republiek, Mariënbad

Dag 13
Cheb - Marianske Lazne 50 km
Vanmorgen opgestaan en de mensen uit Canada, Berry en Mary Ellen, stonden bij mijn tent en wilde graag meer weten van mijn tocht naar Praag. Ze zijn nu vanuit Frankfurt onderweg naar Praag daarna Dresden en zo door naar Berlijn. Ze konden niet de goede wegen vinden die auto luw zijn. Ze wilde graag weten hoe ik fiets. Ze gebruikte ook GPS Garmin maar hadden niet de goede route er in staan. Ik heb ze even mijn route toegezondenz via Bluetooth. Ze maakte nog een foto van de pagina met campings, en ze waren er klaar voor. We hebben de dag samen opgefietst. Na eerst een kopje koffie te hebben gedronken bij de dorpsgenoten was het tijd om afscheid te nemen. Ze vroeg nog bel even of je goed bent aangekomen eind van de dag. Het is een hele trein; de ligfiets tandem met aanhanger en dan nog zwaar beladen ze blijven immers drie maanden in Europa. De tandem was omhoog niet vooruit te branden en naar beneden niet bij te houden. Onderweg volop met elkaar gekletst over van alles. Maar ik moest zeker ook in Canada komen fietsen of wandelen, je kan bij ons blijven logeren op Sault Spring Island. Familie van de Gevel stelde al voor om voor de vakantie woningruil te doen, geen probleem zei het stel. Onderweg nog lekker gegeten en door naar de camping. Wel eerst met de Canadezen nog even inkopen gedaan bij de Tsjechiese AH. Het was nog wel even klimmen tot aan de camping. Aangekomen op de place to be, mooi uitzicht een zogenaamde lowkey camping. Eerst een lekkere Pivo en daarna de tent opzetten. Douchen, ons eigen potje gekookt en samen gegeten met een lekker glas wijn onder het genot van een ondergaande avondzon. Na dit alles naar de kantine want het was live muziek. Funk Blues huiskamer muziek met een lekker glas bier of wijn. Het was een leuke en gezellige avond met vol lol gezang en lachen Lowkey dus. Morgen ga ik alleen verder, mijn doel is dinsdag in Praag te zijn.

  • 22 Juni 2014 - 20:10

    Rick:

    Zon, bier, wijn, eten, kletsen en lachen. Ja, iets heel anders dan die bedevaart van vorig jaar. Geniet er nog maar even van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Hoi ik ben Gerard Vrijhoeven 55 jaar oud, getrouwd met Anja en we hebben samen 2 kinderen Mark en Sander.

Actief sinds 21 April 2013
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 38694

Voorgaande reizen:

07 Juni 2014 - 27 Juni 2014

Vanuit Stiphout naar Praag fietsen

05 Mei 2013 - 15 Juni 2013

fietsen van Stiphout naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: