Stiphout - Praag - Reisverslag uit Eschwege, Duitsland van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu Stiphout - Praag - Reisverslag uit Eschwege, Duitsland van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu

Stiphout - Praag

Blijf op de hoogte en volg Gerard

15 Juni 2014 | Duitsland, Eschwege


Dag 7 Hann. Munden- Eschwege 68 km

Zit dit verslag te maken op het zonnig terras aan de Meinhardsee, onder het genot van een heerlijk Eschweger Klofterbrau (bier).
Ben vanmorgen op tijd opgestaan, te voet het stadje in, naar de bakker voor een paar broodjes. Er is toch nog iets open op zondag. Toen ik terug kwam, waren de anderen ook wakker. Het stel uit Delft en "Zeeland" bleven hier een dag. Bert de Belg zou vanmiddag vertrekken. Het stadje is ook zeker de moeite waard om te blijven. Waar de camping staat komen de twee rivieren bij elkaar. Dorpje is ook bekend van de arts kwakzwalver ed. Tijdens de koffie en het broodje verslag versturen en voor het eerst met Anja Skypen is immers vaderdag vandaag. Hier werd aan de andere zijde niets over gemeld Uit het OOG?) Daarna inpakken ed. Het zag er naar uit dat het zou kunnen gaan regenen. Na een innig afscheid met alle 5 ben ik alleen vertrokken. Eerst nog even een rondje in het stadje. Ze waren volop aan het opruimen van de avond ervoor. De man die het tentje waar je een worst kon bestellen op je lengte lachte volop. Ik wilde hem nog gaan vragen of hij het naar onder of naar boven afrond. Na het stadje ging de route zowat de gehele dag onverhard verder. Mooie single tracks wat op en neer. Na 20 km ben ik gestopt voor een kop koffie waar ik een Duits stel trof die een rondje maken vanuit Hamburg van 1000 km. Toch weer bijzonder dat zij aan mijn bidon konden zien dat ik op Mallorca had gefietst. Na wat ervaringen uitgewisseld te hebben zijn we verder gegaan ik l en zij R of andersom. Ik wilde onderweg ook het Grensmuseum zien. Toen ik de bordjes zag was het 4 km van de route maar ook 4 km tegen 6 / 10 % omhoog boven op de berg. Het bevond zich het museum. Het museum was een deel van het oude grens, een hekwerk met alle voertuigen die er gebruikt werden om mensen die over wilde steken tegen te gaan. Er stond op de helling ook een kruis dat van een man was die ze bij zijn vlucht hebben omgebracht, binnen was er van alles over te lezen. Het is heel indrukwekkend hoeveel er mee gemoeid was om de mensen familie vrienden enz te blijven scheiden van elkaar. Gelukkig is het nu gschiedenis. Waar je naar toe klimt mag je ook afdalen De dag bleef benauwd maar toen ik op de camping kwam klaarde de lucht op werd blauw en was het lekker in de zon. Ik kon mijn tent langs het water opzetten. Zat tussen de eenden, kikkers en een vechtend zwanenstel met 9 jong. Ik vond het eng zo als ze tekeer gingen. Blazen, met de vleugels slaan en dat op 4 meter van me vandaan. Mijn eigen potje gekookt en daarna naar het terras genieten van de avond zon met de ondergang achter de bergen. Er staat helaas geen voetbal op dus vroeg naar bed en morgen weer verder. En toch nig gefeliciteerd met vaderdag door de thuisbasis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Hoi ik ben Gerard Vrijhoeven 55 jaar oud, getrouwd met Anja en we hebben samen 2 kinderen Mark en Sander.

Actief sinds 21 April 2013
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 38672

Voorgaande reizen:

07 Juni 2014 - 27 Juni 2014

Vanuit Stiphout naar Praag fietsen

05 Mei 2013 - 15 Juni 2013

fietsen van Stiphout naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: