Stiphout-Praag - Reisverslag uit Warburg, Duitsland van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu Stiphout-Praag - Reisverslag uit Warburg, Duitsland van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu

Stiphout-Praag

Blijf op de hoogte en volg Gerard

13 Juni 2014 | Duitsland, Warburg

Dag 5

Paderborn Warburg 85

Zit mijn verhaal te doen na de overwinning van Oranje. Ik heb de wedstrijd samen met 15 NL 1 Belg en 4 Duitsers gezien. Voor de wedstrijd hadden we een BBQ op de camping. Goed geregeld door de eigenaresse. De andere NL waren oa de stamgasten van de camping en nog 5 fietsers die hoofdzakelijk het doel hadden om naar Praag te fietsen. De Belg had 3 mnd verlof genomen om naar Kroatie te fietsen. Hij had al 5 jaar gewerkt en was toe aan een lange rust periode. In Belgie is dit mogelijk met behoud van je baan en een deel van je salaris. De twee fietsende stellen waren mijn leeftijd. Een stel uit Delft reisde op de tandem. Het andere stel kwam uit het plaatsje Zeeland. Na de wedstrijd nog even nagepraat en om 12:00 uur naar bed.
De dag begon goed, mooi weer, windje mee en de route werd steeds mooier. Na het bezoek aan Paderborn (mooi plaatsje) ging het van vlak richting de heuvels. Boven op de top van de eerste heuvel trof ik een NL man aan. De man was op 1 mei in Tsjechie vertrokken. Hij was 69 net gescheiden en van de (gescheiden) verkoop van de caravan had hij de fiets met uitrusting gekocht. Nu nog het huis verkopen,delen, en het is het helemaal klaar. Wat een verhaal ! De man kwam uit de buurt van Arnhem. Hij vertelde dat hij nog goed kon leven met de helft van zijn pensioen. Na afscheid begon ik aan mijn afdaling. Tijdens de afdaling voelde ik dat de achterband afliep. Lek helaas. Stoppen fiets afladen, band vervangen en weer verder. Onderweg geweldig genoten van de natuur, wat is het hier rustig. Na wat bezienswaardigheden kwam ik aan in Wardorf waar ik de camping wilde nemen. Ik heb eerts het stadje bezocht. 1000 jaar oud met een stadsmuur. Veel vakwerkhuizen, straten van keitjes en veel hoogte verschil. De camping ziet er prachtig uit met een geweldige gastvrouw die gelijk voor je zorgt. Ze vroeg aan me of ik wilde mee eten. Om 18:30 is de BBQ met daarna voetbal. Vandaag fiets ik naar Hann Munden moet ook een juweeltje van een stadje zijn. Dat Oranje wie had dat verwacht??

  • 13 Juni 2014 - 22:46

    Hubert En Marja:

    ja ja 4=1 tot nog toe mo0et lukken dat feestje geniet ervan gr Hubert en Marja. fiets ze maar dat is voor jouw geen probleem.

  • 14 Juni 2014 - 09:52

    Harry Mien:

    hoi Gerard
    wij wensen je veel succes met je fietstocht niet te veel lekke banden rijden en geniet er van

  • 14 Juni 2014 - 10:23

    Sander:

    Dat was me het wedstrijdje wel. Fiets ze weer vandaag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Hoi ik ben Gerard Vrijhoeven 55 jaar oud, getrouwd met Anja en we hebben samen 2 kinderen Mark en Sander.

Actief sinds 21 April 2013
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 38720

Voorgaande reizen:

07 Juni 2014 - 27 Juni 2014

Vanuit Stiphout naar Praag fietsen

05 Mei 2013 - 15 Juni 2013

fietsen van Stiphout naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: