Stiphout-Praag - Reisverslag uit Hann. Münden, Duitsland van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu Stiphout-Praag - Reisverslag uit Hann. Münden, Duitsland van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu

Stiphout-Praag

Blijf op de hoogte en volg Gerard

14 Juni 2014 | Duitsland, Hann. Münden

Dag 6
Warburg-Hannoversch Munden 84 km

Na een goede nachtrust opstaan inpakken en de lunch bij frau Evers. Ik kreeg heel wat verhalen te horen, maar wilde toch verder. Samen met Bert uit België vertrokken we. Weer wat anders, samen oprijden. Bert is gelijk met mij gestart maar hij maakt een tocht van 3 maanden tot Porec route Praag en de midden Europaweg. Bert is zoals ze dan in Belgie zeggen opvoeder, hij begeleidt geestelijk gehandicapte. We fietste door mooie natuur, harde en onverharde fietspaden bultje op en neer. Eind van de dag toch bijna 600 hoogtemeters. Onderweg troffen we het stel uit Zeeland nog. Paul van 72 en Ria van 66 jaar beide verkouden. Eind van de middag zouden we ze weer treffen op de camping, evenals het stel op de tandem uit Delft. Wordt een NL straatje vanavond. Onderweg hadden we een pontje om ons naar de overkant van de Diemel te zetten. We waren net te laat hij nam middag pauze van 1 uur. Er Stond nog een stel uit Duitsland te wachten die een route van een week reden met vervoer van bagage. De duitsers gaan ook steeds meer fietsen, al is het hoofdzakelijk elektrisch. Vandaag kwamen er ons veel tegemoet als ze je moeten passeren merk je dat ze onzeker zijn en minder stabiel. Zit toch niet als bij ons in de genen. 3 km verderop lag ook een pontje die ons wel wilde overzetten. We moesten wel weer even wachten want hij lag aan de overzijde. In de tussentijd met een groep Duitsers gesproken. Ze hadden heel veel lof over ons voetbal elftal. Zou een mooie finale zijn D / NL waarbij D weer wint volgens hun. Ik vertelde heel nederig dat ik al blij zou zijn zou als we zo ver zouden komen. Pontje op, en met een vernuftig systeem naar de overzijde. Direct een R met een speenvarken aan het spit. Als we een stuk varken wilde moesten we nog wel 5 uur wachten. Jammer, eten we wel iets anders. Rond 16:00 uur reden we de camping op. Het stel uit Delft was ook net gearriveerd en het stel uit Zeeland arriveerde een uurtje later. Met elkaar hebben we wat gedronken. Samen met Bert ben ik het stadje ingegaan Het stadje telt 700 vakwerkhuizen uit de 16 de eeuw. Een pareltje volgens het boek. Er waren feesten in het dorp biertenten worst tenten enz enz Je kon een worst kopen van 1 m. Die ook gretig werd afgenomen. DJ Hann stond op het plein voor het gemeente huis te spelen met veel jeugd. Op het andere plein was een band de duitse slagers ten gehore bracht. En tussendoor kon je voetbal kijken. Om 12 uur terug naar de camping en naar bed. Vandaag weer verder richting Praag.

• 15 Juni 2014 - 15:45

Rick:

Ha Gerardus,
    Goed bezig. Ben een tikje jaloers dat je weer aan de volgende toch bezig bent. Deze manier van reizen blijft kriebelen he?! Lekker sporten, gezellig buurten, beetje rondkijken. En jij als natuur- en cultuurminnende biker ben natuurlijk helemaal in je elementje ;-). Fiets en schrijf er maar flink op los. Wij hier zijn ook dol op foto's. Gaan!!

• 16 Juni 2014 - 10:44

Antoinette En Toine:

Wat een leven toch weer Gerard! Is het niet als een god in Frankrijk/Spanje, nu ook al in Duitsland! We genieten weer van je verhalen! Veel fietsplezier nog! Groetjes, Toine en Antoinette

• 16 Juni 2014 - 11:22

Twan Van Dijk:

Haaa Gerard,

Het blijft laag die 2,10m!!!! :-)

Ga zo door!

Groeten Twan

• 16 Juni 2014 - 12:07

Noud En Ria:

geweldig wij genieten van je verhalen. veel plezier.

• 16 Juni 2014 - 17:31

Rick:

Inderdaad een beperkte doorfietshoogte van 2,10 op de foto. Dan zitten we aan de Collse Hoefdijk zo slecht nog niet. Gewoon lekker doorfietsen!

• 16 Juni 2014 - 18:26

Hans En Riek:

Het gaat je weer goed af, je komt weer leuke mensen tegen dus gezelliger dat potje bier
    geniet ervan.

Gr hans en Riek

• 19 Juni 2014 - 23:46

Martijn:

Gerard ik heb je toch nog gevonden. Ik denk je bent alweer op de terugweg, maar dat is gelukkig niet zo. Kan ik je toch nog volgen. Veel plezier nog en doe voorzichtig.