Dag 34 Sarria - Melide - Reisverslag uit Melide, Spanje van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu Dag 34 Sarria - Melide - Reisverslag uit Melide, Spanje van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu

Dag 34 Sarria - Melide

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

07 Juni 2013 | Spanje, Melide

Dag 34 Sarria - Melide

Gisteren na de bergen reed ik bij Samos het heuveltje over en het landschap veranderde van berg- naar heuvel- landschap. Toch maar besloten om te gaan kijken bij een van de Auberge in Sarria. Het zag er heel netjes uit, en werd door een dame begroet. Ik was de eerste pelgrim vandaag en dat al om 17:00. Normaal zijn de lopers voor 16:00 binnen. Ik vroeg haar hoe dit kwam dat ik tot nu toe nog de enige was. Ze vertelde me dat ze gisteren en morgen helemaal vol zit, allemaal vooruit geboekt. Vandaag hebben er nog 2 mensen meer aangemeld, maar die moeten nog binnen komen. Verder ziet ze wel ze verwacht ook niemand meer vanwege het late tijdstip. Mijn handen en voeten spaans wordt steeds beter merk je wel. De oudere spreken hier echt geen andere taal dan dialect Spaans. Ik kreeg een kamer voor 6 en dan voor mij alleen, echt een luxe. Deze auberge bestaat pas 3 jaar en heeft 30 bedden die vanaf Maart t/m september open en redelijk bezet zijn volgens haar zeggen. Ik stond onder de douche en schrok van een hevige knal en deze gevolgd door meerdere. Doordat ik hier zo van schrok ben ik met mijn handdoekje om naar buiten gerend, bleek dit in deze streek een traditie te zijn ivm een feestdag. Nou, voor met mijn handdoekje, was het gewoon schrikken. Aankleden en het stadje in, wat boodschappen gedaan voor mijn ontbijt in de plaatselijke super. Ze had me ook een adres aanbevolen waar je lekkere polo kunt eten en dit was ook zo. Vanmorgen te laat wakker pas om 8:00 het miezerde dus was dit niet zo erg. Alles op mijn gemak gedaan verslag bijwerken en hopen dat het ophoud met regenen. Wil vandaag Arzua halen met behoorlijk wat heuveltjes in het traject. Om 9:30 vertrokken was droog en ik gelijk weer nat van een klim 5 km. In de afdaling trof ik Wil uit Best, kwam net uit de kroeg. We fietsten samen op richting Patronaris waar een stuwmeer is gemaakt. Ze hebben ook een deel van de stad steen voor steen herbouwd maar dan boven het water. Ze hebben wel moeite om het water op peil te houden, schijnbaar is het noorden van Spanje leverancier voor drink en sproeiwater voor het zuiden, de costas. Ik denk dat het met water dit jaar wel goed komt. We hebben samen in het dorpje koffie gedronken en wat gegeten. Na het dorpje gingen we ieder onze weg, schijnbaar klim ik beter, kan ook niet anders. Hij had op z,n fiets een blik ananas, een kruik water, brood beleg en nog een statief voor een fototoestel meesjouwt. De klim was 12 km met af en toe een vlak stuk. Ik reed achter op een stel uit Australië ook even praten met ze. Hun zoon was getrouwd met een Hongaarse conform die traditie. Ze hadden er gelijk een hele tour door Europa aan geplakt zoals camigo fietsen vanaf Leon, Londen Brussel Parijs bezoeken en dan slaan ze Nederland over. Ze verontschuldigde me hiervoor misschien toch nog een dagje NL. Ging weer verder en ontmoette iets later het stel uit Eindhoven. We hebben samen verder op gefietst en koffie gedronken. En samen geschuild onder de bomen toen het te erg regende. Zij gingen eten en ik ging verder. Ben vanwege het weer gestopt in Melide. Morgen nog 60 km naar Santiago ipv de 40 geniet ik er lekker langer van, wel jammer dat ik er dan ben maar verheug me er wel op. Ben ook benieuwd naar de verhalen van de andere fietsers. Ik slaap vanavond in een Auberge met 5 ATB ers uit Italië, en een ouder stel uit Italië en 2 jonge dames uit de States. Meer gaan er niet in onze kamer. Ben benieuwd wat dit gaat brengen.

  • 07 Juni 2013 - 20:11

    Peer:

    Hopelijk heb je niemand laten verschieten nu je zo'n goddelijk lichaam heb. En dat alleen met een handdoek om. Maar morgen de laatste km's geweldig ik heb een groot respect gekregen voor deze Gerard (had ik allang maar geheim gehouden). Maar als je morgen doorfietst. Kan je morgenavond terug vliegen en zondag op tijd aansluiten voor de van Goghtocht. Kleinigheid voor jou.

  • 07 Juni 2013 - 23:35

    Nell Verkuijlen:

    Hoi Gerard,
    Wat leuk om zo jou verhalen te lezen,en wat voor een weer heb je toch gehad dit is echt een BEDEVAART voor je.
    De laatste loodjes!!!!!!!!!!!!1
    nog fijne dagen

  • 07 Juni 2013 - 23:41

    Martien:

    Hoi Gerard, Voordat je er bent nog eventjes alle succes toegewenst met óók die laatste kilometertjes.
    Als je wijs bent laat je die Van Goghtocht maar schieten wat Peer insinueerde want daar zitten enkele viaducten bij! Nog een fijne tijd op je eindbestemming en omgeving.

  • 08 Juni 2013 - 08:40

    Henri Smits:

    Gerard wat een ontmoetingen allemaal tijdens jouw tour. Diverse nationaliteiten en dan ook nog Nederlanders uit Best en Eindhoven.
    Leuke reisverhalen van je, boeiend om te lezen.
    Nu het laatste " ritje" en dan op de knieën bij aankomst in Santiago.

    En dan daar nog een weekje genieten van de Portugese cultuur.


  • 08 Juni 2013 - 10:09

    Ron De Neys:

    Wat moet je toch met al die vrije tijd in santiago?
    Als ik jou was fietste ik nog even door.
    Lissabon ofzo...

  • 08 Juni 2013 - 10:37

    Hubert En Marja:

    08-06-2013 Hallo Gerard en Anja de kaars brand dus dat komt goed. Onwijs gaaf na vandaag ben je de enige echte pelgrim voor ons, geniet en neem alle rust die nodig is om het helemaal tot je te laten doordringen.
    ¿quieres tomarte una cerveza conmigo?
    Abrazos de Hubertos de Marijarra

  • 08 Juni 2013 - 11:59

    Rick:

    Laatste loodjes worden dus lekker licht. Misschien wel heel raar om in de remmen te knijpen en te wachten op de terugvlucht. Beetje aftrainen misschien? Of contractje bij Euskatel? Hoe dan ook, nog efkes genieten en voor altijd vasthouden, dat pelgrimgevoel!

  • 08 Juni 2013 - 18:49

    Peter:

    Hallo Gerard,
    Laatste loodjes, super gedaan. Geniet van het laatste stukje!!!
    Zal heel best emotioneel zijn. Dan kun je nog klein weekje geniet voor je terug komt..
    Gr. Peter en Anja

  • 08 Juni 2013 - 19:38

    Martijn:

    Goed gedaan Gerard! Die laatste hobbel van 40 km moet geen probleem meer zijn. Doe het rustig aan en geniet ervan! Hopelijk schijnt de zon morgen voor je!

    Gr. Martijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Hoi ik ben Gerard Vrijhoeven 55 jaar oud, getrouwd met Anja en we hebben samen 2 kinderen Mark en Sander.

Actief sinds 21 April 2013
Verslag gelezen: 588
Totaal aantal bezoekers 38689

Voorgaande reizen:

07 Juni 2014 - 27 Juni 2014

Vanuit Stiphout naar Praag fietsen

05 Mei 2013 - 15 Juni 2013

fietsen van Stiphout naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: