Dag 35 Melide- SANTIAGO DE COMPOSTELA - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu Dag 35 Melide- SANTIAGO DE COMPOSTELA - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu

Dag 35 Melide- SANTIAGO DE COMPOSTELA

Blijf op de hoogte en volg Gerard

08 Juni 2013 | Spanje, Santiago de Compostella

(Anja)
Beste Gerard volgers

Gerard is vanmiddag om 13.13 uur in Santiago aangekomen, helaas weer met regen...maar met een volbrachte missie!!
Hij heeft het nu te druk met van alles regelen, maar morgen na zijn (Pelgrims) Kerkdienst om 11.00 uur volgt zijn verslag.....


Zit nu in een cafe alles door te nemen, morgen is het de laatste fietsdag ik bereik dan Santiago de Compostela. De afgelopen weken heb ik vanalles meegemaakt, alle weertypen, ik heb diverse mensen ontmoet van diverse nationaliteiten, van allerlij pluimage. Ik heb overnacht op diverse manieren, campings, hotels met en zonder sterren en in Auberges. Voor alles is wat te zeggen en bij te denken. Ik vond het een hele belevenis. en je kreeg het niet vanzelf. Maar ik had het zeker niet willen missen. Ik ga lekker Spaans eten met een lekkere wijn en morgen op naar Santiago. Jos is er in ieder geval al, hij heeft me een foto gestuurd. Ik lag om 10:00 uur in mijn bed. De Italianen ATB waren er nog niet. Om 11:00 sluitingstijd kwamen ze kabaal makend aanlopen. Ze hadden behoorlijk wat op. Ze hielpen elkaar om de boven slapers in bed te krijgen. wel komisch om allemaal te zien. Een van de lopers had er genoeg van heeft en maakte er een opmerking over. Kwam er op neer als je wil feesten slaap dan ergens anders maar niet in een Auberge. Na de nacht beginnen ze al om 6:00 met opstaan en inpakken. De een na de andere vertrekt, geeft wel ruimte en geen drukte in de badkamer. Na de lopers ben ik gegaan, denk dat de Italianen er nog in liggen, zat geen beweging in. Het was buiten net licht en de lucht was grijs. Ze hadden regen voorspeld de komende dagen. Na een koffie en een broodje bij de plaatselijke kroeg ging ik op pad. We reden door een landschap met eucalyptus bomen en veel landbouw. Het was geen meter vlak en de klimmen waren soms behoorlijk heftig. Ik heb onderweg nog even met een stel uit Venray gesproken, ze waren een week eerder vertrokken en hadden de kustroute in Frankrijk gehad. De vrouw had het erg zwaar gehad. Ik reed Santiago binnen via de buitenwijk, beetje saai. In de verte zag ik de torens van de kathedraal liggen. Dichterbij komend werd het wel leuker de asfalt ging over in keien en de stijging was behoorlijk 12 tot 15 %. Ik kwam op het plein voor de Kathedraal aan. Daar stond ik dan na ruim 2700 km om 13:13 uur op het pleintje voor een geweldige grote kathedraal. Jos maar gebeld. Na wat foto's maken zijn we naar het hotel gegaan. Vanavond mijn compostolaat halen, er stond nu een te lange rij. Was een goede beslissing want s'-avonds had ik maar 1 persoon voor me. Het hotel was voor vandaag vol. Jos bood me spontaan aan om op zijn kamer voor een nacht te slapen. Alles geregeld met het Hotel gedoucht en daarna samen Santiago in. Reinoud kwamen we tegen was net samen met Maya gefinished. We spraken af om 19::00 om gezamenlijk te gaan eten. We hebben met ons allen heerlijk tapas gegeten en wijn gedronken. Morgen samen naar de Pelgrimsmis.

  • 08 Juni 2013 - 19:36

    Martijn:

    Proficiat Gerard! Goed gedaan, jammer van het slechte weer.

    Gr. Martijn

  • 08 Juni 2013 - 19:41

    Joop:

    Gerard, een geweldige prestatie, petje af.
    Grt Joop

  • 08 Juni 2013 - 20:23

    Rini Sanders:

    Beste Gerard en Anja

    Gruts.

    Rini Sanders

  • 08 Juni 2013 - 20:39

    Frans:

    Gerard,

    Petje af jongen! Geniet nog effe!!

    Groet,

    Frans

  • 08 Juni 2013 - 20:43

    Mien En Harry:

    Gerard,proficiat met je prestatie ,hopelijk heb je de dagen dat je daar bent beter weer.Veel plezier en maak er de laatste dagen wat moois van .groetjes Mien en Harry

  • 08 Juni 2013 - 21:00

    Jos:

    Hoi Gerard

    Het zit er op, wat moet je dat een geweldig gevoel hebben gegeven om Santiago binnen te rijden. Proficiat!!! Een prachtige prestatie om dit in je eentje (nou ja) gedaan te hebben. Geniet nog van de tijd die je hebt in Spanje, hopelijk met veel zonneschijn!

    Groetjes
    Lineke en Jos

  • 08 Juni 2013 - 21:29

    Kees:

    Fantastische prestatie Gerard, geniet van al het moois in Santago, bedankt voor jouw mooie verhalen, groeten Kees

  • 08 Juni 2013 - 21:38

    Hans Jochems:

    Hoi Gerard,
    Van harte proficiat met je fietsprestatie en nog belangrijker met de verzameling van gedachten, overpeinzingen, herinneringen en ervaringen. leef je leven en heb je leven lief !
    Veel devotie morgen en een goede thuisreis.
    Hans en Margriet

  • 08 Juni 2013 - 21:41

    Ine V Dn Biggelaar:

    Hoi Gerard,
    Goed gedaan, mooie prestatie, geniet nog van alles en goede reis terug.
    groet, gerard en ine.

  • 08 Juni 2013 - 22:19

    Maarten Migo:

    Hoi Gerard,

    Respect voor deze geweldige tocht die jij hebt gemaakt, mooi om al die verhalen te lezen. Ik zal ze aankomende dagen missen. Wat heb jij veel meegemaakt en veel mooie mensen ontmoet. Geniet van al deze herinneringen.

    Maarten

  • 09 Juni 2013 - 00:02

    Jeremy & Ed:

    Jay! Van harte! Missie volbracht!
    Compostella al opgehaald? Fisterra is in 1 dag te doen. Vanaf Oetes valt het ontzettend mee. En prachtige kustlijn wacht je daar op. Een mooie afsluiter.
    Het ga je goed!

  • 09 Juni 2013 - 01:29

    Jos En Monique:

    Hoi Gerard,
    Hartelijk gefeliciteerd met het volbrengen van de bedevaart. Wel thuis en tot gauw,
    Groetjes Jos en Monique

  • 09 Juni 2013 - 07:36

    Marja En Benni:

    Ha Gerard,

    Geweldige prestatie petje af
    Geniet nog even

    Groeten marja en benni

  • 09 Juni 2013 - 09:19

    Jan:

    Haha, die Gerard, proficiat, en dat helemaal zonder te vallen!
    Daar doe je het allemaal voor, een A4tje met mooie krulletters...


  • 09 Juni 2013 - 09:49

    Wim:

    Bon Camino
    Klasse !!!!!!

    Janny en Wim

  • 09 Juni 2013 - 11:19

    Hans Riek:

    Proficiat Gerard
    Een top prestatie

    hans en Riek

  • 09 Juni 2013 - 12:12

    Toine En Antoinette:

    Hoi Gerard,
    Missie volbracht, geweldige prestatie! PROFICIAT!!! Nu nog een paar dagen bijkomen in Santiago en dan weer naar Stiphout! Goed gedaan! Geniet van deze laatste bijzondere dagen!
    Groetjes, Toine en Antoinette

  • 09 Juni 2013 - 13:18

    Noud En Ria:

    Ha die Gerard, ik zal ontwenningsverschijnselen krijgen denk ik was erg leuk je verslagen te lezen, knap 2700 km fietsen in weer en wind. Je kunt terug kijken op geweldige weken, geniet van de laatste dagen.
    houdoe war
    Noud en Ria

  • 09 Juni 2013 - 13:38

    Jos Bisseling:

    Hoi Gerard.
    Goed gedaan jochie. Mooi je zo te volgen. Geniet ervan en dit zijn ongetwijfeld herinneringen om nooit te vergeten.

    groet Jos

  • 09 Juni 2013 - 14:45

    Nell Verkuijlen:

    Hallo Gerard,

    Gefeliciteerd met het behalen van je tocht ,en deze morgen een zeer bijzondere dienst bijgewoond in de Kathedraal!!! En dan lekker je benen strekken!!!!!!!!!!!!!!!!1
    Groetjes uit Gerwen Jan en Nell Verkuijlen
    tot gauw

  • 09 Juni 2013 - 19:55

    Hubert En Marja:

    FELICIDADOS, Gerard.
    geweldig Hubert en Marja

  • 09 Juni 2013 - 22:11

    Wil & Rieky:

    He Gerard,
    Het is toch een peulenschil als je het achteraf bekijkt, niet? Het hele verhaal roept bij ons weer veel herinneringen op aan onze tocht van twee jaar geleden. Vooral de hele entourage eromheen is heel uniek. We kunnen merken dat je er volop van hebt genoten.
    Gefeliciteerd en welkom bij de club

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Hoi ik ben Gerard Vrijhoeven 55 jaar oud, getrouwd met Anja en we hebben samen 2 kinderen Mark en Sander.

Actief sinds 21 April 2013
Verslag gelezen: 978
Totaal aantal bezoekers 38701

Voorgaande reizen:

07 Juni 2014 - 27 Juni 2014

Vanuit Stiphout naar Praag fietsen

05 Mei 2013 - 15 Juni 2013

fietsen van Stiphout naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: