Dag 32 Astorga - Villafranca del Bierzo - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu Dag 32 Astorga - Villafranca del Bierzo - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu

Dag 32 Astorga - Villafranca del Bierzo

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

05 Juni 2013 | Spanje, Villafranca del Bierzo

Was een speciale ervaring in een auberge overnachten. Je spreekt met veel mensen van alle nationaliteiten. Net voor het sluitingstijd van de Auberge kwamen nog 2 vrouwen en een man uit Nederland binnen. Nog even met ze gesproken. De vrouwen waren gestart in St PP, en de man thuis vanuit Houten. Hij had alles meegemaakt, regen sneeuw tot aan zijn knieën, hij heeft geslapen op een begraafplaats en moeten lopen in 20 cm modder. Dan hebben wij het er nog goed afgebracht met 3,5 week regen en kou. Om 10.30 moest je binnen zijn en wordt er verwacht dat je gaat slapen. De meesten liggen er dan al in, behalve wij dan. Je hoort de hele avond verschillende geluiden, het draaien, het snurken van mensen, lui die een tik krijgen omdat ze blijven snurken. Ik sliep onder en Reinoud boven. Om 5:30 beginnen ze al met aankleden en maken ze aanstalten om te vertrekken. Ben ook maar opgestaan, en een ontbijt in de auberge genomen. Het was vanaf Astorga 30 km tot aan het kruisje op 1500 m. De klim begon geleidelijk. Reinoud wilde inlopen op zijn vriendin uit Zagreb Marja en wilde die dag minimaal 100 km doen. Ikzelf wil maar tot aan Villafranca, hierna is er weer een behoorlijke klim. Net na de eerste stop ontmoeten we een vader en zoon uit Deurne. Even kennis maken en naar de top. Net voor de top reden we achterop een stel fietsers uit Brazilië. Een van hen had stukken aan zijn fiets, even geholpen, stelde niks voor. Maar je wordt omhelsd door hun allemaal. Even op de foto en door naar de top. Wel speciaal om op de top een paal te zien met op de paal een ijzeren kruis en daaromheen allerlei soorten herinneringen. Noem het maar op en het ligt er. Ik had van huis een steen meegenomen om deze daar neer te leggen. Even met zijn allen foto's maken en verder. De afdaling was lang over een slechte weg je voelde het ook steeds warmer worden. Beneden in een dorpje gestopt en met vader en zoon uit Deurne pelgrims menu gegeten. Ze overnachten in Ponferada, ik ging verder wilde immers Villafranca halen. Daar aangekomen een Auberge opgezocht. ik was de een na laatste die er nog plaats had. Na mij nog een Japanner. Ik ga vanavond ook hier eten. Kennis gemaakt met twee fietsers uit Roermond en een uit Best. Ik zal de verhalen wel weer horen.

• 05 Juni 2013 - 19:31

Antoinette En Toine:

Hoi pelgrim Gerard,
    Als ik je verhaal lees ben je er inderdaad nog niet zo slecht van afgekomen, ondanks de kou en regen, het kan allemaal nog dus erger. Ik merk wel dat je nu erg geniet van al die contacten onderweg, erg leuk om te lezen. Wat zul jij lang nagenieten van deze bijzondere reis......
    Veel plezier/succes met de laatste loodjes!
    Groetjes, Toine en Antoinette

• 05 Juni 2013 - 19:57

Frans:

Hey Sjraar,

Schiet lekker op, hé. Wat zul je een verhalen hebben als je thuis bent! Moeten we eens een avondje voor uittrekken. Straks onder de nieuwe overkapping!

Geniet nog van de laatste dagen en tot ziens in de omgeving van Nuenen!

Groet,

Frans

• 05 Juni 2013 - 20:02

Kees De Jong:

Hoi Gerard, leuk om jouw verhalen te lezen. Je hebt een amusante schrijfstijl.
    Nog een pas en wat veel heuvels en dan heb je het volbracht.
    Groeten Kees.

• 05 Juni 2013 - 21:42

Rini Sanders:

Hallo Gerard,

Wat mooi en goed van jou dat je er bijna bent. Je gaat een spirituele ervaring rijker worden neem ik aan.

Op naar hogere sferen van het geloof .....?

Rini

• 06 Juni 2013 - 09:22

Hans En Riek:

Hoi Gerard

Leuk dat je nog aan ons hebt gedacht ,het was hier gezellig, en ook volop zon en daar was jij ook wel aan toe .
    verder nog een goede reis en tot ziens.

Groetjes Hans en Riek

• 06 Juni 2013 - 09:47

Noud En Ria:

Hoi Gerard het is elke dag weer leuk om je verslag te lezen, fijn dat het nu mooi weer is, hier gaat het ook de goede kant op met het weer. Hopelijk houden we nog wat goed weer voor je over als je eind volgende week weer thuis bent.
    Groetjes Noud en Ria