Dag 19 Moissac-Castera-Verduzan - Reisverslag uit Castéra-Verduzan, Frankrijk van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu Dag 19 Moissac-Castera-Verduzan - Reisverslag uit Castéra-Verduzan, Frankrijk van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu

Dag 19 Moissac-Castera-Verduzan

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

23 Mei 2013 | Frankrijk, Castéra-Verduzan

Dag 19 Moissac - Castrera Verduzan.

Er zou wifi zijn op de camping maar de beheerder zet die om 20:00 uit, had dit bij vragen naar wifi wel mogen vermelden. Jammer, verslag van gisteren komt dan vandaag. Vannacht voor de verandering weer geregend. Om 7:00 uur was het droog, er uit en alles inpakken eten en nog even langs het stel uit Valkenswaard. De man van het stel heeft na zijn pensioen de kunstacademie gevolgd en maakt nu schilderijen Leend@art. De morgen was mooi, eerst een stuk langs het kanaal en boog toen af in de uiterwaarden van de Garone. Vrij saai met grote velden met populieren in allerlei maten. Het werd steeds meer bewolkt, de temperatuur daalde en het dreigde te gaan regenen. Er stonden koeltorens in het landschap die volgens mij de veroorzaker waren van al die bewolking (foto). Na een erg steile klim kwam ik in Auvilar, echt een mooi klein dorpje met een mooi straatje van keitjes en een overdekte markthal. Over een paar dagen is er groot feest. Ik ben dus te vroeg. Dede ambtenaren van de gemeente waren het podium aan het opzetten. Na een kopje koffie weer verder, inmiddels was het gaan regenen. Het landschap was weer veranderd naar heuvelachtig met korte steile klimmen. In het plaatse Miradoux even een foto gemaakt van gite van moeder Thereze. Deze mevrouw verzorgd voor een donatie pelgrims. Ik was er te vroeg anders was ik aangegaan. In het plaatsje zelf heb ik tussen de bouwvakkers het menu de jour genuttigd , soep voorgerecht, hoofdgerecht, kaas, fruit en koffie na en dat maar voor 13 euro. De regen was overgegaan in wind. Erge wind en dan tegen. Ik moest zowel met klimmen als met dalen hard trappen om op snelheid te blijven. Na nog diverse bezienswaardigheden kwam ik aan op de camping in Castera Verduzan. De camping was helemaal leeg geen mens te bekennen. Even gebeld en na een tijdje kwam de eigenaar eraan. Ik vroeg om een plaats voor de nacht en of ik dan onder de overkapping mocht staan, allemaal geen probleem. Ook WIFI maar er wel voor betalen. Tentje opzetten boodschappen doen en het ritueel verder afwerken. Hopelijk wordt het warmer droger en minder wind de komende dagen. Is ook goed voor alle mensen hier die toch moeten leven van het toerisme.

  • 24 Mei 2013 - 13:37

    Noud En Ria:

    Wat een luxe een tent onder een tent. Kan alles eens lekker drogen hopelijk morgen beter weer.
    houdoe war Noud en Ria

  • 24 Mei 2013 - 14:58

    Rick:

    Hey pelgrim,
    De windmolens en wolkenmachines achter de rug. Bergen voor de boeg. Dus uitdagingen genoeg voor ne bikkel. Mooie plaatjes waar ik bijna Frankofiel van zou worden. Bij de giro halen ze de besneeuwde etappes er gewoon uit. Atb-ers gaan altijd door! Bon courage!

  • 24 Mei 2013 - 19:31

    Marja En Harrie:

    Hallo Gerard,
    leuk om je reis zo te kunnen volgen. nog veel fietsplezier en leuke ontmoetingen gewenst op je reis!! en als het kan ook een beetje minder regen, toch?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Hoi ik ben Gerard Vrijhoeven 55 jaar oud, getrouwd met Anja en we hebben samen 2 kinderen Mark en Sander.

Actief sinds 21 April 2013
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 38704

Voorgaande reizen:

07 Juni 2014 - 27 Juni 2014

Vanuit Stiphout naar Praag fietsen

05 Mei 2013 - 15 Juni 2013

fietsen van Stiphout naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: