Dag 20 Castera-Verduzan- Maubourguet - Reisverslag uit Maubourguet, Frankrijk van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu Dag 20 Castera-Verduzan- Maubourguet - Reisverslag uit Maubourguet, Frankrijk van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu

Dag 20 Castera-Verduzan- Maubourguet

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

24 Mei 2013 | Frankrijk, Maubourguet

Dag 20 Castrera Verduzan - Maubourguet

De hele nacht heeft het geregend en dan niet zachtjes maar hard,wel lekker als je dan onder een extra party tent staat. Op een gegeven moment viel er ook hagel. Ik had alles wat ik bij me had aangetrokken pyama sokken trui ed. De morgen was droog wel bewolkt maar het zag er goed uit alles droog ingepakt en onderweg. Het begon na 25 km te regenen maar ik reed net een dorpje in en om de hoek zat een klein cafeetje. Met het openen van de deur ging er een harde bel af,Bonjour zei ik en er kwam een oud vrouwtje aan lopen. Ik vroeg om een grande cafe au lait. Iets later kwam een stel binnen, beslist geen Fransen. Ik kwam in gesprek met ze, het waren Engelsen die 4 jaar geleden een huis hadden gekocht in de omgeving. Ze hadden in Engeland een boerderij gehad, alles weggedaan en verhuisd naar hier. Hun enige zoon had een bedrijf opgezet in New Zeeland . Een keer per jaar gingen ze daar naar toe. Ik vertelde hem dat hij op Barry Gib lijkt hij vond meer op George Best. Ze waren beide 64, je zou het niet zeggen. Ook zij hadden dit weer nog niet meegemaakt in de 4 jaar dat ze hier zijn. Het is net Engeland. Ze hielden zich nu bezig met klussen tuinieren houthakken en vooral genieten, ze woonden achteraf met zwembad en uitzicht op de Pyreneen. Later als ze oud zijn... wilden ze verhuizen naar New Zeeland richting hun zoon en kleinkinderen. Na de bui weer verder, ik had zeker een uur met hun gesproken en had wat in te halen. Nog wat dorpjes bezocht en weer een verhaal over een verschijning met een maagd. Dit komt tegenwoordig niet meer voor, komt dit omdat er geen verschijningen of maagden meer zijn?. Zal er navraag naar doen. In de verte doemen de Pyreneen op. Ik hoop dat het weer na deze bergen beter wordt. Ik fietste op een lange rechte weg licht omhoog tegen de wind in en kreeg weer volop regen. De snelheid kwam niet boven de 13/15 km per uur, zelfs bij het afdalen kreeg je er nog geen snelheid in. Tijdens de regenbuien daalde de temperatuur tot onder de 10 gr. In het dorp Maubourguet heb ik maar een hotel opgezocht, me warm gedoucht en alles te drogen gehangen en lekker gaan eten met een pilsje en later nog een wijntje. De eigenaar van het hotel was een fan van Andre Hazes, had hem ook een aantal keren live gezien en dat voor een Fransman! Hij verzorgde me prima eten was lekker en de fiets en de rest staan veilig in zijn garage. IK wordt verwend door de hoteleigenaar. Wel even luxe een keer tussen door maar dat heb ik wel verdiend (volgens Anja)

  • 24 Mei 2013 - 20:03

    Jan En Joke:

    Hoi Gerard

    Leuk om je te kunnen volgen, en wat ga je goed jongen. Op naar de Spaanse grens !!! En dat weer dat komt ook wel goed. Blijf genieten, dan genieten wij mee.
    Veel fiets genot, en doe voorzichtig.
    Groetjes Jan en Joke

  • 24 Mei 2013 - 20:55

    Toine En Antoinette:

    Hoi Gerard,
    Het weer zit je niet mee, een schrale troost hier is het nog steeds winter! Heerlijk om weer droog en warm te overnachten met een heerlijke douche! Morgen nieuwe ronden, nieuwe kansen ;-) Geniet van het prachtige landschap en hopelijk laat de zon zich wat vaker zien de komende dagen!
    Groetjes, Toine en Antoinette

  • 24 Mei 2013 - 21:05

    Rini Sanders:

    Hé wereldreiziger, ik zal kamergenoot Robert (De Wereldfietser) informeren dat jij erkenning gaat krijgen. Met Twan een weddenschap lopen tot hoever je gaat komen tot de 'bibs' klachten komen.
    Nu richting Oloron waar een delegatie uit onze gezamenlijke kennissen kring een fietsweek hebben gedaan in 2007 van de Franse fietsweek. Dit is net voor de Pyreneeën zich aandienen. En zoals ik al een schreef veel devotie en bon courage.

    Rini Sanders

  • 24 Mei 2013 - 21:40

    Frans:

    Hey Maatje,

    Gaat lekker jonghuh, mag ik straks de treinkaartjes die spaar ik!! Kannie da gij da allemaal gefietst het. :)

    Balen man, dat je alleen maar slecht weer hebt! Iedereen die al wat meer een aantal dagen met een tentje op pad is geweest weet wat er dan gebeurt. Alles is op een gegeven moment doorweekt en niet meer lekker om aan te trekken, bah!! Maar goed over de hills moet het beter zijn, ga daar maar van uit.Straks de mooie plaatsen; Pamplona, Logrono, Burgos, Leon, Super!! Ik zou het eerst kiezen voor een rooie El Coto, een heerlijke Rioja, met natuurlijk een veinte anos Torres toe!!

    Groetjes en zet hem weer op!!


  • 24 Mei 2013 - 22:55

    Lineke Van Der Gaag:

    Hoi Gerard!

    chapeau!!! Heb bewondering om je doorzettingsvermogen... Menigeen zou het bijltje er al bij neergelegd hebben na al die regen. Hou vol en het goede weer komt er aan...

    Groetjes Jos en Lineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Hoi ik ben Gerard Vrijhoeven 55 jaar oud, getrouwd met Anja en we hebben samen 2 kinderen Mark en Sander.

Actief sinds 21 April 2013
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 38735

Voorgaande reizen:

07 Juni 2014 - 27 Juni 2014

Vanuit Stiphout naar Praag fietsen

05 Mei 2013 - 15 Juni 2013

fietsen van Stiphout naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: