Dag 21 Maubouget - Oloron-Saint-Marie - Reisverslag uit Oloron-Sainte-Marie, Frankrijk van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu Dag 21 Maubouget - Oloron-Saint-Marie - Reisverslag uit Oloron-Sainte-Marie, Frankrijk van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu

Dag 21 Maubouget - Oloron-Saint-Marie

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

25 Mei 2013 | Frankrijk, Oloron-Sainte-Marie

Anja- Geen Wifi Een bar slechte dag met veel kou en regen gehad. Alle hotels zitten vol? En hij staat toch maar weer op een camping (met nog 1 tentje!!) Dit is geen vakantie meer dit is afzien. Morgen 1 dag wat beter weer volgens de geleerde, dat moeten we dan nog maar afwachten...
Het wordt morgen geen Jaca gezien het weer maar een lagere oversteek over de Pyreneeën, nml Saint-Jean-Pied-de Port.

Verslag Gerard

Heerlijk geslapen in een frans bed. Keek gelijk naar buiten was weer geen verrassing regen. Alles op mijn gemak doen nu naar beneden voor mijn frans ontbijtje. Toch op pad met een beetje die de er met tijden met bakken uitviel. De temperatuur zakt dan snel met zo'n 5 gr tot onder de 10 gr. De wegen waren soms lang recht in een open landschap met regen en wind op de kop. Ook hier staan veel huizen te koop, sommige Fransen zetten het zelfs in meerdere talen op het bord. Misschien iets voor in Nederland te koop in chines japans turks enz. Ik heb een paar keer met een zware bui geschuild in een bushokje onde een boom ed. Ik ga vanavond mijn regenjas uitwassen die heb ik al ruim 2 weken aan, zal wel stinken. Na een paar steile klimmen kwam ik via Goes Oloron binnen gereden. Mooi dorpje erg druk veel verkeer en opletten. Wat boodschappen doen en na navragen maar naar de camping gegaan. Het weer klaarde ook op de zon kwam door maar af en toe dreigde het wel om te gaan regenen. Morgen schijnt het een mooie dag te worden zal moeten kiezen uit fietsen of naar zee. Ik kies toch maar voor St Jean Pied de Port. Ik vertrouw het weer niet i. De Pyreneen ik heb er geen winterbanden opliggen en mijn sneeuwketting ook al niet bij me. Scheelt me toch dik 1000 hoogte meters. Ze zullen wel zeggen watje, maar dan is dit maar zo. Vanavond vroeg slapen ik heb geen wifi geen drank geen gezelschap misschien begint het vanaf morgen genieten met het weer het lekkere eten zoals als frans zou zeggen je rijdt het beloofde land binnen. Jullie zullen in mijn verslagen wel lezen of dit ook zo is.

  • 25 Mei 2013 - 11:42

    Wim Van Aken:

    Bon Camino,

    Het begint op te schieten, vanuit Oleron nog ruim 50 kilometer naar de Frans Spaanse grens, Col de Somport.
    Tijdens deze mooie klim, ik hoop dat je eindelijk het mooie weer krijgt dat een pelgrim ook verdiend op zijn pelgimage, moet je maar denken aan de lange afdaling van 30 km die te wachten staat.

    De "claque"af voor Gerard, eindelijk in het land van "Bon Camino"
    Op naar Jaca!!!

    Janny en Wim

  • 25 Mei 2013 - 18:09

    Frans:

    Eerst dat K...weer en dan op naar een "Frans ontbijtje" waar je ook niet echt vrolijk van wordt. Het is toch wel afzien als pelgrim!! Zet hem op Gerard, bijna in het beloofde land!!Morgen een extra Torres veinte anos en alle komt goed!!

    Groet,

    Frans

  • 25 Mei 2013 - 20:13

    Noud En Ria:

    Ik hoop voor jou dat het een keer beter weer wordt.
    Dan krijgen wij het hier misschien ook nog een keer.
    Knappe prestatie wat je daar doet.
    Hou vol je bent al zover gekomen.
    Groetjes , noud en ria

  • 25 Mei 2013 - 21:43

    Anja:

    Hoi, Gerard
    Het Spaanse weer kun je misschien al een beetje ruiken!!! En dan zal het weer hopelijk mee gaan zitten. Want dat is niet alles geweest. Wel super knap dat je zo goed gaat met dat k...t weer. Je zult straks wel heel veel te vertellen hebben!! En heel veel foto's hebben. We wachten in spanning af.
    Het ga je goed Gerard. Succes nog!!!
    Groeten Peter en Anja

  • 26 Mei 2013 - 22:18

    Toine En Antoinette:

    Hoi Gerard,
    Wat is het afzien voor jou met dat slechte weer, wie verwacht dat zeg! Maar te hopen dat het de komende dagen beter wordt, we zullen duimen! Lijkt ons wel mooi om langs de kust te rijden, zeker als het zonnetje gaat komen! Zet hem op, het eind komt in zicht ;-)
    Groetjes van Toine en Antoinette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Hoi ik ben Gerard Vrijhoeven 55 jaar oud, getrouwd met Anja en we hebben samen 2 kinderen Mark en Sander.

Actief sinds 21 April 2013
Verslag gelezen: 579
Totaal aantal bezoekers 38732

Voorgaande reizen:

07 Juni 2014 - 27 Juni 2014

Vanuit Stiphout naar Praag fietsen

05 Mei 2013 - 15 Juni 2013

fietsen van Stiphout naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: