Dag 22 Oloron naar Saint-Jean-Pied-de-Porte - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu Dag 22 Oloron naar Saint-Jean-Pied-de-Porte - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu

Dag 22 Oloron naar Saint-Jean-Pied-de-Porte

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

25 Mei 2013 | Frankrijk, Saint-Jean-Pied-de-Port

Dag 22 Oloron- St Jean Pied de Port.

Op gestaan met een blauwe hemel wel koud maar droog. Ritueel afwerken en op pad. Anja had al een slaap adres voor me geregeld in St JPP. Gps aan en fietsen. Na een tijdje klopt er iets niet, het zou vrij vlak zijn maar ik was behoorlijk aan het klimmen. Even de kaart erbij, kwam net een restaurantje tegen, koffie erbij en zoals ik dacht, alternatieve route met een paar extra klimmen naar 300 en 400 meter. Toch nog een kleine Somport pas en met dit weer is het geen straf. Ik bleef mooi evenwijdig aan de Pyreneeën reuzen rijden met besneeuwde toppen of zeg maar tot halverwege. Het werd uiteindelijk toch nog een pittige tocht met veel klimmen en dalen. En ook mooie afdalingen waar je met gemak 60 plus haalt. Ik was redelijk op tijd in St JPP en trakteerde me eerst op een lekkere grote pils net als de Engelse die met me aankwamen. Even aan de ober vragen waar mijn slaap adres is, douchen alles bijwerken en daarna het stadje in. Wat is het toch een verschil fietsen met regen en wind tegen of net als vandaag alles mee hebben. Je zou de rit zomaar overdoen. Onderweg was het rustig, maar in het stadje is het erg druk met allerlei verschillende soorten mensen nationaliteiten met of zonder schep.

  • 25 Mei 2013 - 23:10

    Rick:

    Kan me voorstellen dat je een omweg naar het drukke Lourdes niet ziet zitten. Bernadetje bezorgt je ook geen zomer. Morgen toch lekker een dag klimmen met een heerlijk zonnetje (?!) en genieten van een afdaling. Eindelijk de zonnecreme en -bril uit de verpakking. We rekenen op een foto van de grens he? Bon courage!

  • 26 Mei 2013 - 09:18

    Reinoud:

    Ha Gerard. Ik blijf n dagje in St Jean Pied de Port (geweldig hier)
    Wil maandagochtend ff naar t postkantoor, was zaterdagmiddag al dicht. Kookspullen terugsturen en wat routeboekjes. Dus dan lopen we weer gelijk of wellicht bkijf je ook hangen. Groet!

  • 26 Mei 2013 - 22:25

    Toine En Antoinette:

    Hoi Gerard,
    Gelukkig redelijk weer vandaag en uiteindelijk een fijne slaapplaats! Lekker genieten van deze avond en nacht!
    Ben benieuwd of je Reinoud bent tegengekomen, kunnen jullie ervaringen uitwisselen! Voor morgen veel fietsplezier in droge kleren!
    Groetjes Toine en Antoinette

  • 26 Mei 2013 - 23:23

    Martijn:

    Hoi Gerard, ik zie dat je al bijna in Spanje bent. Je ligt goed op schema. Ook zie ik op de foto's dat je je overtollige kilo's aan het verliezen bent. Komt denk ik goed uit nu je meer moet gaan klimmen. Pas goed op jezelf en veel succes met de rest van de route.

    Gr. Martijn

  • 27 Mei 2013 - 08:43

    Noortje:

    Hoi Gerard,
    Zo eindelijk ook het zonnetje ja en als ik het zo zie op het kaartje krijg je nu toch wel meer klimmen de komende dagen succes je bolletje zal dan nat zijn van andere druppels.
    Geniet elke dag van je verslagen heerlijk.
    Op na het volgende en laatste land groetjes en geniet

  • 27 Mei 2013 - 11:26

    Peer :

    Ziet er geweldig uit, strak in het pak. Succes voor de volgende zware dagen maar het weer zal je nu onderhand wel meezitten. Dus fijn een kleurtje opdoen maar vergeet niet je helm op te zetten.
    Denk vooral aan het advies van Frans. Tapas, Vino, solo con Torres veinte anos.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Hoi ik ben Gerard Vrijhoeven 55 jaar oud, getrouwd met Anja en we hebben samen 2 kinderen Mark en Sander.

Actief sinds 21 April 2013
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 38731

Voorgaande reizen:

07 Juni 2014 - 27 Juni 2014

Vanuit Stiphout naar Praag fietsen

05 Mei 2013 - 15 Juni 2013

fietsen van Stiphout naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: