Dag 23 St Jean Pied de Port. - Pamplona - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu Dag 23 St Jean Pied de Port. - Pamplona - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu

Dag 23 St Jean Pied de Port. - Pamplona

Door: Gerad

Blijf op de hoogte en volg Gerard

27 Mei 2013 | Spanje, Pamplona

Dag 23 St Pied de Port - Pamplona

De dag begon goed iets bewolkt niet te warm en niet te koud. Reinoud kwam naar mijn hotel we zouden deze dag samen fietsen. We hadden ook beide het idee om een deel van de bagage (tent etc.)terug te sturen. Even zoeken naar het afleverpunt zodat de firma Soetens die kan ophalen en bezorgen in Stiphout. We begonnen aan de klim van 25 km naar 1100 m. Het weer veranderde met de km. Gedurende de klim kwamen we diverse fietsers tegen, een stel uit Engeland op een tandem, twee mannen uit Ierland die we met de regelmaat zagen. Een van hen rookte om de km een sigaret. Het bleek dat ze met z,n vieren vertrokken waren vanuit StJPP. Twee reden er voor uit en de andere twee haalden ons om de kilometer in. We zagen ze voor het eerst aan de kant staan en dachten die ze thee aan het zetten waren, maar er was er een die steeds wilde roken. Op een gegeven moment kwam er iemand achterop rijden met groot licht aan. Het was een fietser uit Arnhem met een E Bike. Even praten met elkaar en hij bood aan ons te filmen. Het weer sloeg van het ene moment op de andere om, het begon te regenen en te hagelen de temperatuur zakte met zeker 5 a 10 gr. Het was nog zeker 3 km tot de top. Hier aangekomen direct het restaurant in om op te warmen. Hier kwam ook de man uit Arnhem binnen. Hij was van plan om te overnachten in de gite. Hij vertelde ons ook dat de pas voor de komende 3 dagen wordt gesloten, net op tijd dus. Binnen opgewarmd, koffie gedronken en pasta op. Wij gaan wel door naar Pamplona. Aan de bar eigenaar 2 vuilniszakken gevraagd, nek en armen uitgeknipt en aangetrokken . We moeten alleen niet stil langs de kant gaan staan, worden we zo opgepikt door de vuilnisman... Het werd gelukkig weer droog en we hebben de verdere rit geen regen meer gehad. In Pamplona aangekomen een terrasje opgezocht en een biertje besteld. We kwamen in gesprek met de lui naast ons,dit bleken de twee andere Ieren te zijndie voor uit gereden hadden. Dit kan toch geen toeval meer zijn. We sloten de middag met de vier Ieren af. Het hotel opzoeken en kijken of we er samen kunnen slapen, dit was geen probleem. We gaan vanavond Pamplona in om lekker Baskisch te eten. Ook nog een echte Duitse pelgrim gesproken zie foto.
P.S 2280 hoogtemeters overbrugt!

• 27 Mei 2013 - 12:44

Tiny:

hey die Gerard, uiteindelijk gaat alles goed komen, dus ook het weer.
    De blauwe lucht op de foto's begint er tenminste wat op te lijken.
    Ben benieuwd hoe dat afgetrainde koppie van jouw er van dichtbij uitziet op de foto.
    Stuur maar eens een close-up.
    groeten en het ga je goed
    Houdoo

• 27 Mei 2013 - 12:59

Frans:

Si Pamplona, now we're talking!!! Net als Hemmingway even op het grote plein in het centrum naar café Iruna en een bakkie leut scoren. Bij het oversteken goed naar links en rechts kijken er kan nog wel eens een verdwaalde stier van de San Fermin rondlopen!!

Bon viaje amigo!

Frans

• 27 Mei 2013 - 15:00

Rick:

Hey reiziger,
    De fietsrouteplanner.eu beweert dat je nog 850 km van de 2600 tegoed zou hebben. Zal jou weinig interesseren in deze fase. Als het goed is zit je helemaal in de kadans en reis je "in het moment", genietend van elke meter, minuut, ontmoeting, bocht, zweetdruppel, slok, regenbui of zonnestraal... Het ware leven? Hoe dan ook onbetaalbaar en onvergetelijk!

• 27 Mei 2013 - 21:28

Jos. Van Die Flyer:

Ik heet dus Jos uit Arnhem. Is de video gelukt? Waarom jullie in Pamplona wel zon. Hier op de berg was dat maar effe zo. Groetjes haal je nu wel een keer in.

• 27 Mei 2013 - 22:56

Hans Jochems:

Hoi Gerard,
    Weer in Spanje en dat binnen een weekje of zes. Alleen wel onder andere omstandigheden. Leven met je mee. Had niet alleen mee willen leven, ook fietsen, alleen had je dan een jaartje moeten wachten. Echte pelgrimgangers gaan echter alleen. Gisteravond de film The Way gezien die als thema heeft dat een vader van een overleden zoon de reis van St. Jean naar Santiago alleen wil afleggen. Mooie film die ook een goede impressie geeft van al het moois wat je nog te wachten staat.
    Buen camino !