Dag 24 Pamplona- Estella - Reisverslag uit Estella, Spanje van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu Dag 24 Pamplona- Estella - Reisverslag uit Estella, Spanje van Gerard Vrijhoeven - WaarBenJij.nu

Dag 24 Pamplona- Estella

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

28 Mei 2013 | Spanje, Estella

Dag 24 Pamplona -Estella

Gisterenavond Pamplona in om te eten en het Spaanse leven mee te maken. Het is hier in Spanje heel anders dan in de eerdere landen. De mensen leven veel meer buiten, eten drinken en kletsen met elkaar. Het was erg druk. Na wat rondgekeken te hebben kwamen we in een typisch spaans tentje en hebben we onder de hammen van 5 jaar oud tapas zitten te eten met een lekker glas wijn. De Ieren liepen we ook weer tegen het lijf, ze zochten meer een tentje waar ze grote stukken vlees aardappelen e.d. konden eten. Om 24:00 naar het hotel en naar bed. Vanmorgen, je wilt het niet meer geloven, de stad bedekt onder een grijze gloed. Weer somber en regenachtig weer, volgens mij achtervolgd het ons. Ik twijfel of ik ook de zonnebrand terug ga sturen. Samen hebben we vanmorgen het stadje bezocht naar de kathedraal, arena de vestingswerken. Terug naar het hotel en verder naar Estella. We vertrokken met droog weer, op naar Puenta la Reina. De weg ging op en neer .Bij de laatste beklimming begon het te regenen waaien enz. Boven was het afdalen naar Puenta via de mooie boogbrug het dorp in. Even langs de kerk en het beeld van St Jacob bekijken, euro in de pot en het licht gaat aan. Onderweg hadden we nog wat Amerikanen gesproken die vanuit StPP de route lopen. Ook kwam er ons een Duitser tegemoet die de weg bijster was, we stelde hem voor om met ons mee op te rijden maar hij wilde echt zijn eigen route volgen. We vertelden hem nog dat dit klimmen was naar de windmolens. Maar hij bleef erbij, hij kreeg de naam van Don Quichotte....... Later troffen we hem weer in Cirauqui wat zeker 15% klimmen was. Hij had er even genoeg van en bleef hier overnachten. Zal wel aan het dorp gelegen hebben, het had uitzicht op de windmolens. De wind was behoorlijk komen opzetten, en de laatste 20 km waren erg zwaar. Net buiten Puenta waren we door de weg wijzigingen verkeerd gereden, stukje ATB, weer terug. Reden toen bijna de snelweg op. Weer terug om de juiste weg te nemen. De weg bleef klimmen en dalen met soms een regenbui maar we zijn er weer. Slaapplaats opzoeken en eten en vroeg naar bed. Reinoud ging vanavond de camping opzoeken maar we spraken wel af om samen te gaan eten in het dorp. 3 Gangen menu incl voor maar 15 euro. We vonden samen dat het meer waard was, zij ook blij. Nog even terug wandelen en naar bed. Morgen naar Najera.
Net gehoord dat Marten problemen heeft gehad met zijn remmen en hij is gestrand in Epinal helaas.

• 28 Mei 2013 - 09:50

Noud En Ria:

Hoi Gerard, jeetje ik heb vanmorgen de vlaggen bekeken op de landkaart en dat ziet er zeer indrukwekkend uit. Hopelijk wordt het nu beter weer, ik lees elke dag met veel plezier je verslag, hou je taai en vergeet niet te genieten.

• 28 Mei 2013 - 18:52

Frans:

Hey Gerard,

Ik zag de foto's van gisteren maar denk dat een andere kleur hoed je beter staat. (mesjes op??)

• 28 Mei 2013 - 20:35

Hubert En Marja :

we zien wel dit is alleen voor echte bikkels, maar het komt goed.toi toi

• 28 Mei 2013 - 22:22

Hans Jochems:

Zijn jullie samen met Nibali aan het fietsen ?

• 29 Mei 2013 - 11:11

Hein Donkers:

Hallo Gerard,

een mooi avontuur wat je onderneemt. Laat het weer het weer en geniet van alle mooie momenten.
    Nog veel succes en een behouden reis voor het laatste deel.

Groet uit Gerwen

• 29 Mei 2013 - 11:58

Jeanne:

Hoi Gerard,

Wat een doorzettingsvermogen. En wat een pech met het weer. Ik hoop voor je dat het beter wordt. Een beetje zon maakt de wereld mooier.
    Evengoed is het een prachtige reis die je maakt. Het is de ontberingen waard, denk ik.

Groetjes, Jeanne

• 29 Mei 2013 - 13:08

Hans En Riek:

Wij vinden het knap dat je na al die dagen van but weer de moed er goed in houdt.het zou voor ons niks zijn. hopelijk krijg je nog een keer mooi weer. je maakt heel wat mee.

Gr hans en Riek